What made us LOVE 2016

5 דברים שעשו לנו את השנה

קטיפה וקפלים מוגזמים, אופנה מקומית שמרימה לאמנים, מותג ישראלי שכובש את אמריקה וחבורת צעירים וירטואוזיים. דקה לפני השנה החדשה, הכותבות של מגזין IMAHOT מסכמות: 5 דברים שעשו לנו את 2016

בתמונה למעלה: שרון ולרי מושי לשנקר, מתוך תצוגת הבוגרים 2016

 אביגיל בנבנישתי לשנקר (צילום: רון קדמי)

אביגיל בנבנישתי לשנקר (צילום: רון קדמי)

 העתיד של כולנו: תצוגת הגמר של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר 2016

הגר טהר לב, עורכת ראשית: ערב תצוגות הגמר של בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר הוא תמיד ערב מרגש. השנה, הציגו הבוגרים רמה גבוהה במיוחד והשכיחו לרגע את האתגרים והבעיות המוכרות של עולם האופנה הישראלי, כי באותה שעה מופלאה נגלה לפנינו המיטב, כישרון עצום, חשיבה יצירתית, וירטואוזיות ומקצועיות, תקווה גדולה וגאווה רבה. היום, כמעט חצי שנה אחרי, אני מתרגשת בכל פעם מחדש לראות את הפריטים שהציגו הבוגרים בהפקות אופנה ובתקשורת בכלל, צופה ומצפה לראות אותם הלאה מתבגרים, צומחים, מפתחים אופי וייחודיות, ומעשירים את עולם האופנה הישראלי.

 קסטרו T-ART דוד טרטקובר, צילום: דודי חסון

קסטרו T-ART דוד טרטקובר, צילום: דודי חסון

הרוח הישראלית: קסטרו

 שירי ויצנר, עורכת אופנה: לצד חיבור חזק לטרנדים בינלאומיים ויישור קו עם רשתות אופנה בינלאומיות, בקסטרו משקיעים בחיבור לתרבות המקומית עם שיתופי פעולה וקולקציות קפסולה מקוריות. כחובבת ספורט ופטריוטית גדולה התאהבתי השנה במדי המשלחת הישראלית לריו, שגם הפעם עוצבו על ידי הרשת ונתרמו לועד האולימפי, ואינם נופלים בעיניי משום מדים רשמיים אחרים שנראו על המסלול בטקס הפתיחה של האולימפיאדה. ריגשו אותי במיוחד שיתופי הפעולה האמנותיים תחת פרוייקט ׳T-ART׳. שתי קולקציות הקפסולה, האחת בשיתוף המעצב הגרפי וחתן פרס ישראל דוד טרטקובר והשניה בשיתוף אמנים כמו קדישמן ועדיקא, כמו גם פתיחת מוזיאון תל אביב בחינם לציבור בימי חמישי של הקיץ, תורמים להנגשת האמנות הישראלית לציבור הרחב ואני כבר מחכה לקולקציה של השנה הבאה.   

 קסטרו, מדי הנבחרת האולימפית הישראלית לריו 2016, צילום: מיכאל טיופול

קסטרו, מדי הנבחרת האולימפית הישראלית לריו 2016, צילום: מיכאל טיופול

דרמה-קווין: טרנד הראפלס

גלית כהן, כתבת אופנהכנראה שאמא צדקה כשאמרה "הכל חוזר". הזדמן לי לכתוב השנה לא מעט על טרנדים ובעיקר על כאלה ששבו לחיינו והזכירו לי תקופות מעברי כמו תקופת הצבא והתיכון. מתוך שלל הטרנדים, האחד שהכי עשה לי את השנה הוא ה׳ראפלס׳. שכבות של מלמלות ובדים, קישטו את קולקציות האביב והמשיכו איתנו לחורף כשהן מעניקות מראה דרמטי גדול מהחיים והופכות בולטות ומוגזמות יותר, בדיוק כמו שאני אוהבת. על אף שהקולקציה האהובה עליי היא של גוצ׳י, אימצתי למלתחה האישית שלי לא מעט פריטים נגישים יותר, ואני מקווה שזה יהיה הטרנד הזמני הכי קבוע שלי.

 ראפלס אצל גוצ׳י, סתיו-חורף 2016 (צילום: יח״צ)

ראפלס אצל גוצ׳י, סתיו-חורף 2016 (צילום: יח״צ)

מחתרת הקטיפה 

מורן הרוש, כתבת אופנה: עשה לי את השנה טרנד הקטיפה, ובעיקר נעליים ומגפונים. יש בקטיפה קסם מיוחד, וינטג׳י, שהופך את כל מה שמסביבו לייחודי יותר. פריט אחד קטיפתי משולב עם אלמנטים שונים ממנו כמו ג׳ינס, הופך את המראה למפואר יותר. מגפוני הקטיפה הם הפריט המועדף עליי בחורף הזה. הם נעימים למגע ועשירים במראה ובצבעים הנכונים הם מחממים את האווירה ומשדרגים כל הופעה. 

 מגופני קטיפה של סקופ, חורף 2017, (צילום: שי יחזקאל)

מגופני קטיפה של סקופ, חורף 2017, (צילום: שי יחזקאל)

חוכמת ההמונים :AMIKA

סתיו ברגר, כתבת ביוטי: עשה לי את השנה החולפת מותג טיפוח השיער הישראלי-בינלאומי אמיקה. בלי פרזנטורית נוצצת, בלי פרסומות, עם מוצרים איכותיים – כמו התרסיס הריחני לריכוך, הגנה מחום הוויזרד, והשמפו היבש האגדי perk up – ועם מיתוג גרפי צבעוני ומשמח, המותג צמח מכוח הרשתות החברתיות. באמצעות עבודה נכונה עם מובילות דעה, החל בבלוגריות מובילות בעולם ועד להמלצות של משתמשות ביתיות שאהבו את המוצרים שלהם והעבירו את הבשורה הלאה, אמיקה הפך למותג מוביל שנמכר ברשת ספורה האגדית לצד המותגים הנחשקים ביותר בעולם. 

שירי ויצנר, 38, נשואה ואמא לשני בנים ובת, סטייליסטית אישית. 

אחרי עשר שנים בתחום הפרסום והשיווק, ובזכות שתי חופשות לידה, ההתכחשות לאהבה האמיתית של שירי הסתיימה, והיא פנתה ללימודי סטיילינג בשנקר, פתחה עסק, וכיום עובדת כסטייליסטית אישית, מנחת חוגים וסדנאות וכתבת אופנה. וכך היא מגדירה את מה שהיא עושה: "אני בעצם לא עובדת, כי מי שעושה את מה שהוא אוהב, לא עובד יום אחד בחייו, נכון?"

בלוג פייסבוק / אינסטגרם