משנכנסה אדר

היא חיפאית במקור, הגיעה לעיר הגדולה אחרי קריירת דוגמנות בינלאומית בת שנים. הדוגמנות בארץ פתחה בפניה את השער אל עולם האופנה, ואחרי התנסות בלימודי צילום וקולנוע, מונתה לסטייליסטית הראשית ברשת קסטרו, כשזו לה דריסת הרגל הראשונה אל מאחורי הקלעים של תעשיית האופנה. בגיל 32, בעיצומה של קריירה בתחום ההלבשה והסטייל, הפכה לאימא, חוויה ששינתה את עולמה האישי לצד עולמה המקצועי, ולטובה. לצד הולדת בנה, בעוד היא מסתגלת לתפקידה החדש כאימא טרייה, החלו תופסות תאוצה הרשתות החברתיות, ובמיוחד פלטפורמת ה"אינסטגרם" שהתלבשה עליה "כמו כפפה ליד". ההזדמנות לקדם את יכולותיה ברשת, מעבר לתחום ההלבשה בו עסקה, נפלה לידיה כפרי בשל. כיום היא מצלמת, מצטלמת, כותבת, מנהלת קריאייטיב, מיתוג, מחברת בין עסקים ללקוחות, ומגבשת עבורן שפה אופנתית רלוונטית. הפעילות הרב-תחומית שלה וההכרה העצומה לה זכתה במדיה החברתית, הביאו עסקים וחברות לחבור אליה, כשהם מצדם נהנים מהחשיפה הטבעית בקרב העוקבים הרבים שלה. הריאיון עימה מתקיים ממש עם חזרתה משבוע האופנה בניו יורק, שם היא צילמה, הצטלמה, תיעדה וניהלה רשתות חברתיות, ובין לבין התגעגעה לבנים שבבית, בעלה, ובנה אמיל בן ה 4.

היוצרת הרב תחומית מיטל ווינברג-אדר (36), העומדת מאחורי הבלוג וחשבון האינסטגרם מהמעניינים והבולטים שצמחו כאן, MMMWA, מספרת לנו בראיון על האימהות לצד העצמאות והעיסוק באופנה צילום וסטייל, על מעמדה ככוכבת-רשת, על מקור השם שבחרה לבלוג שלה, על הרצון לצד החשש להביא לעולם עוד ילד, וגם על העבודה שלה עם דיוות כמו רונית אלקבץ, קרן מור, ומאיה דגן, במסגרת תערוכת הצילום שהציגה זה עתה.

בתמונה למעלה: מיטל וינברג- אדר (צילום: רותם רייצ'ל חן) 

ז'קט- חיה מיכלסון Haia michelson

"נשים רבות עובדות מהבית, וזה טוב ומבורך" (שמלת חלוק- עידן לרוס, צילום: רותם רייצ'ל חן)

"נשים רבות עובדות מהבית, וזה טוב ומבורך"

(שמלת חלוק- עידן לרוס, צילום: רותם רייצ'ל חן)

אימא-סטייל

בגיל 32, בעיצומה של קריירה בתחום ההלבשה והסטייל הפכה מיטל לאימא לראשונה, תחום חדש, ודי רחוק, כך נדמה, מהזוהר של עולם האופנה. כיום, כאימא לאמיל בן ה 4, היא מעידה כי היא רוצה כבר עוד ילד. היא נהנית מהאימהות, ואף מצליחה לאזן בין שלל התחומים בהם היא עוסקת.

אימהות צעירות לעיתים מוצאות עצמן בקונפליקט משמעותי בייחוד סביב הולדת הילד הראשון, איך השפיעה האימהות על הקריירה שלך?

מיטל: "בזכות האימהות גיליתי בעצמי כוחות שלא הכרתי קודם, האימהות גרמה לי לשינוי גדול משמעותי וחיובי בחיי, והוכיחה לי שיש בי אומץ רב, שהדבר הכי חשוב שאני יכולה להעניק לבני, הוא האושר שלי, בזכות האימהות אני יכולה היום לעסוק בכל מה שאני אוהבת, פועלת בלי כל מגבלה בכל תחום שרק רציתי".

עם למעלה מ 24 אלף עוקבים מהארץ ומחו"ל באינסטגרם, את כבר מותג של ממש, וזה מחייב מבחינת היקף הפעילות ומידת ההתמסרות שלך לעיסוק, איך את משלבת בין זה לבין האימהות?

"אני נהנית מאוד מהעבודה שלי, בשונה מגברים, אנחנו כנשים צריכות על כל דבר להתלבט, להתבשל ולחשוב לעומק, אני מזהה מעין פמיניזם חדש, שונה מזה שדרש  שוויון, זה פמיניזם שמכיר באי השוויון, נלחמנו להיות שוות, אבל יש בינינו הבדלים ולו בשל העובדה הפשוטה שאנחנו צריכות להיות אימהות, ולכן לעולם לא נוכל להיות כמו גבר, לצד זה יש לנו המון רצון ויכולות ואנרגיה, מה שיוצר לעיתים תסכול רב. היום לשמחתנו הטכנולוגיה מאפשרת לנו להיות גם אימהות, וגם לעסוק במה שאנחנו אוהבות, נשים רבות עובדות מהבית, וזה טוב ומבורך".

היום כשאמיל בנך בן 4, ואת כבר חושבת על ילד נוסף, יש חששות?

"כעצמאית אני בהחלט חוששת, חצי השנה הראשונה שלאחר הלידה, וההתמסרות לתינוק בנקודה בה נמצאת הקריירה שלי, מהווים בהחלט אתגר. עם זאת, אני רואה עוד אנרגיות שיגיעו, השראה, וברכה. אחרי הלידה הראשונה חוויתי תקופה קסומה, ואני מאוד ארצה שהחוויה הבאה תהיה קסומה לא פחות".

"מאוד קשה בעולם האופנה בארץ, אבל כל פריצת דרך היא חיובית" מיטל וינברג-אדר (צילום רותם רייצ'ל חן) שמלה SARAFAN

"מאוד קשה בעולם האופנה בארץ, אבל כל פריצת דרך היא חיובית" מיטל וינברג-אדר (צילום רותם רייצ'ל חן)

שמלה SARAFAN

אימא כוכבת רשת

בלוג האופנה שלה די בולט בנוף הבלוגוספירה הישראלית. מיטל שומרת בבלוג על הסגנון שהיא מטפחת גם בחשבון האינסטגרם, כשאת הסיפור שלה היא מציגה באמצעות שלל הופעות ומערכות לבוש הניחנות בטביעת היד הנקייה, המינימליסטית והמעודכנת המזוהה עמה, המעניקה גם אווירה ורמה בינלאומית.

לבלוג שלך הענקת את השם המסקרן MMMWA, יש משמעות מיוחדת לראשי התיבות?

"אין משמעות מיוחדת, ראשי התיבות שלי לא היו פנויים אז הגעתי לשם הזה שהוא כמו  Moi (אני בצרפתית), והוא גם כמו צליל של נשיקה."

מה בעינייך הופך את הבלוג שלך לכה מצליח, מה סוד הקסם?

"הבלוג די שונה בנוף מפני שאני שונה בנוף, והוא מייצג אותי לחלוטין. עולם הבלוגים ומובילי דעת קהל הוא מאוד יפה, אבל צריך להיות אותנטי וגם בר מזל כדי שיתעניינו בך. החיבור שלי עם עצמי מוביל אותי בכל העשייה שלי, ואני שלמה עם מה שאני אוהבת. אני חושבת שקיימות בבלוג שלי כמה בעיות טכנולוגיות אבל החוויה שאני מעניקה למבקרים מחפה על זה".

הרשתות החברתיות ובראשן "פייסבוק" סופגות לא מעט ביקורות בשל היכולת שלהן לספר סיפור חד ממדי של יופי ומותרות. גם האחות הקטנה "אינסטגרם" נכנסת לרשימת הרשתות השנויות במחלוקת מהבחינה הזו, כשיותר ויותר כוכבות רשת ומובילות דעה חושפות לכאורה את הפער בין החיים לבין מה שמצולם ברשת. ועדיין, על הפופולאריות של אינסטגרם אין עוררין. כבעלת חשבון אינסטגרם מפואר, פעיל ומושקע, איך את מקבלת את הביקורת הזו?

"אין ספק שרשת האינסטגרם נותנת הצצה לחלק מאוד קטן ומסוים באישיות האדם. כמו בכל דבר בחיים, החברים הטובים שאתה מכיר לעומק במציאות הם כ 5-10 אנשים קרובים, הפלטפורמה מאפשרת להכיר יותר אנשים בצורה חלקית, וזה בסדר לא להכיר את כולם לעומק".

"אני אימא בטוחה, לא דאגנית, נותנת המון מרחב, חופש, עצמאות" מיטל ויינברג- אדר (צילום רותם רייצ'ל חן) מכנסיים: H&M, חולצה: SAMPLE

"אני אימא בטוחה, לא דאגנית, נותנת המון מרחב, חופש, עצמאות" מיטל ויינברג- אדר (צילום רותם רייצ'ל חן)

מכנסיים: H&M, חולצה: SAMPLE

שבוע האופנה NY

זו שנה שנייה שהיא טסה לשבוע האופנה בניו יורק מטעם רשת האופנה FACTORY54, עבורם היא מתעדת את התצוגות של המותגים אותם הרשת מייבאת. מיטל על החוויה: "אושיות אופנה בינלאומיות מגיעות לתצוגות עם צוות, התקציבים שלנו בארץ אחרים, ולכן בשונה מהן, אני מוצאת את עצמי 'תצוגה של אדם אחד' אחראית לצלם, לערוך, וידאו, סטילס, סנאפצ'אט, לצלם 'סטריט' (אופנת רחוב), תצוגות, להצטלם בעצמי... זה מאוד אינטנסיבי, בשל ריבוי הכובעים אני מוצאת את עצמי עובדת נורא קשה, אבל אני נהנית בטירוף! זוהי חוויה מעוררת השראה, לצעוד ברחובות העיר הגדולה כשברקע האור היפה ביותר בעולם, הכול מצטלם נהדר, שם אופנה היא דרך חיים וזה ניכר, אין חוקים, מתפרעים, בלי כוונה למשוך תשומת לב, זה קרנבל והזדמנות לביטוי עצמי".

מה דעתך על הביקורתיות שיש בארץ כלפי לבוש או הופעה של אנשי אופנה מתקדמים?

"בארץ כל דבר ביקורתי יותר, בגלל הקרבה אולי, בחו"ל יש הילה מסוימת, הכול יותר מרוחק, תחושה שבגלל הניתוק הכול מותר ומתקבל, בארץ יש תחושה של 'על מי היא עובדת?' אבל מסתבר שגם בחו"ל זה לא שונה בהרבה. מניסיון, המצולמות כבר מכירות אחת את השנייה, ביצה היא ביצה, ובל נשכח שמספר אושיות האופנה בעולם מצומצם מאוד"

בין כל אושיות האופנה העולמיות בניו יורק, הרגשת חלק מהסצנה?

"לרגעים הרגשתי חלק מהן, ואני מאוד מקווה שעולם האופנה בארץ יתפתח גם כן ויסמוך על יצירה של אחרים. כל יצירה ותעוזה לגיטימית בעיניי, מאוד קשה בעולם האופנה בארץ, אבל כל פריצת דרך היא חיובית".

אפשר לצפות לקולקציית קפסולה או לקו משלך בקרוב?

"בעוד כשבועיים אני חושפת את הקולקציה המשותפת שלי ושל נדב רוזנברג מהמותג NORTHERN STAR, יש למה לצפות".

"מאוד אהבתי את התוצאה". מתוך תערוכת שנסון לשמלה השחורה קניון רמת אביב (צילום מיטל ויינברג אדר)

"מאוד אהבתי את התוצאה". מתוך תערוכת שנסון לשמלה השחורה קניון רמת אביב (צילום מיטל ויינברג אדר)

שמלה שחורה קטנה

לאחרונה השיקה ווינברג-אדר תערוכת צילום ראשונה משלה, פרוייקט "שנסון לשמלה השחורה" תערוכת מחווה לציון 100 שנה להולדתה של אדית פיאף, במסגרתה צילמה את התרגום של מיטב מעצבי ארצנו לשמלה השחורה הקטנה, בהשראת מוזות-אייקוני אופנה ישראליות בהן רונית אלקבץ, יובל שרף, קרן מור, אניה בוקשטיין, יעל גולדמן, ועוד. מיטל: "מדובר בפרויקט נפלא שפתח בפניי את ההזדמנות לצלם 'על אמת' מבחינת סט, וזה מאוד ריגש ואתגר, וגם מאוד אהבתי את התוצאה"

איך היה לעבוד עם ידועניות כה מוערכות, דיוות?

"עבודה מספקת מאוד, חלק מהמצולמות הכירו אותי, חלק לא, חלקן אף הרימו גבה. מטבען הן "חשדניות" לגבי התמסרות לצלמת חדשה, קל יותר להתמסר לצלם מוכר, ותיק בעל מוניטין. אך מהר מאוד רכשתי את אמון כולן. הן הרגישו בטוחות ובנוח, מה שניכר מאוד בתוצאה. נקודת המבט החיובית שלי כלפיהן באה לידי ביטוי בתמונות."

יש תמונה המועדפת עליך?

"לא. כולן מדהימות בעיניי, כל אחת בנפרד, אבל בעיקר כולן יחד, הסיפור החזק שהן יוצרות מספר סיפור שלם על נשיות בשפה מינימליסטית, הרכב של מגוון נשים, שכל אחת היא עולם ומלואו"

הדברים החשובים באמת

למרות התדמית שבנתה לעצמה כאושיית אופנה וסטייל, היא נשארת נאמנה לסיפור שלה, בין התמונות באינסטגרם מביקורה בשבוע האופנה בניו יורק למשל, העלתה תמונה של ציור מרגש שצייר הבן שמחכה לה בבית.

איזה אימא את?

"שבוע אחרי הלידה של אמיל, הבנתי שעל רוב הדברים בחייו אין לי באמת שליטה. מה שכן אני יכולה זה לייצר עבורו אווירה טובה, ללמד אותו ולתת לו כלים להתמודד עם החיים, ולהמליץ לו מאיזו זווית להביט בהם. הסיפור שאני מספרת לו הוא סיפור של חוויה, לא פנטזיה, לא מנותק, החיים האמתיים דרך העיניים שלי. אני סומכת על עצמי שהסיפור הזה יעניק לו כוח, רגישות ולב פתוח, שייהנה ויאהב את החיים ואנשים"

ספרי על החוויות שלכם יחד.

"הוא הסו-שף שלי, תמיד עוזר לי במטבח. אני אימא בטוחה, לא דאגנית, נותנת המון מרחב, חופש, עצמאות, וסומכת עליו. אני חולקת אתו כל חוויה מחיי, גם בגן שעשועים, אנחנו מתנדנדים יחד, מביטים בעננים, משוחחים על כל דבר קטן. חשובים לי הפרטים הקטנים, במיוחד בגיל הזה, ואני גם נהנית לחזור אתו לילדות"

באינסטגרם את מזכירה ומצלמת אותו לעיתים, הוא מודע לעיסוק שלך?

"כן, הוא יודע למשל שאימא מצלמת ולכן גם שותף לחוויית הצילום. אני מסבירה לו, על האור, על טבע, הוא שותף"

עד כמה דומה מיטל במציאות לדמות של מיטל המשתקפת ברשת?

"אין פער ביני לבין הדמות שלי ברשת, כמובן שיש דברים שאני שומרת רק לעצמי, אבל אין סיפור שם שהוא לא מציאותי, וכן, אני מאוד רגישה, חווה המון, לא כל החיים זה אופנה ו'פאן', יש המון התמודדויות וקשיים, גם הם עוברים ברשת. נכון שיש נטייה למשתמשים להתחבר לנושאים קלילים, ופחות לכבדים, 'לנשנש פאן', המצליחות הגדולות ברשת הן עדיין אלו שמייצרות סיפור סופר-פאן, לזה לרוב נמשכים עוקבים. מבחינתי, הפופולאריות והמסחריות לפעמים בעוכריי, כי לא כל מה שאני מספרת זוהר, לדוגמה בשבוע האופנה בניו יורק חליתי וסיפרתי על כך. אופנה זה כיף, אבל יש דברים יותר חשובים מאופנה, ובבלוג אני שואפת לספר על אופנה כמקור ליצירתיות, צורת ביטוי, שבאה ממקום לא מחייב"

מחוקי אופנה ומשטרות אופנה למיניהן היא מסתייגת, ומסבירה: "באופנה אין חוקים, אופנה היא שמחת חיים, כמאמר הקלישאה, כשטוב לך ואת עושה מה שבא לך, את נראית הכי טוב".

 הגר טהר לב, 39, בעלת והעורכת הראשית של מגזין it.

שנים ניהלה הגר בלוג אופנה עצמאי וכתבה במגזינים השונים. התשוקה לאופנה, והחיפוש אחר פלטפורמה שתדבר לאוהבי אופנה כמוה, הביא אותה להקים את מגזין it.

הגר באינסטגרם: hagar_ta@