מאמא שיק

אז מה אימהות רוצות? לשאלה הזו אין תשובה, ואם יש, כנראה שמספר התשובות הנכונות הוא לפחות כמספר קבוצות הפייסבוק הפעילות לאימהות. בתוך כל הקבוצות שעיקרן שיתוף והתייעצות בנושאי הנקה, שיניים וטיטולים, מצאנו דווקא כמה שהחליטו לעסוק גם בסגנון חיים. אם זה אינטימיות, שיתוף, ליטוף, חיזוק או הצלה ברגע האחרון, הקבוצות והקהילות מספקות את כל זה, ואז עוד קצת.

כמאמינות גדולות ב- SHARING IS CARING החלטנו לשתף את ה- IMA HOT שלנו: 3 קבוצות ל-3 סוגי אימהות שאוהבות עיצוב, מתות על אופנה ולא מוותרות על סטייל, אפשר לבחור למי מהן להצטרף אבל הכי טוב לשלב את שלושתן.

הקבוצה האורבנית לחובבות העיצוב "Cool & Bello Moms"

ה-IMA HOT של הקבוצה:  נופר בן דרור פכט (אמא ל-1) וירדן גלילי (אמא ל-1)

ותק: 9 חודשים

לא-חוקי: מה שקורה בקבוצה נשאר בקבוצה: חל איסור על פרסום הכתוב בקבוצה ברבים

קוליות ובלואיות: 1,990 חברות

מוזמנות להצטרף: אימהות, נשים בהיריון ואחרי לידה,  חברות של...,  אחיות של..., סבתות של... ו כל מי שמתעניינת בעיצוב לילדים.

משהו מעניין: בקרוב מתקיים מפגש ראשון של חברות הקבוצה בחיים האמיתיים. 

לפני 6 שנים, הקימה נופר בן דרור פכט את הבלוג cool & bello. לפני כשנה, הצטרפה ירדן, והבלוג הושק מחדש כ"מדריך עיצוב לאמא המודרנית". בגלגולו החדש, הבלוג סוקר מגוון תחומי עיצוב לילדים, מאופנה ועיצוב חדרים דרך ימי הולדת ועד פנאי ובילוי. שאלות והתייעצויות של קוראות גרמו להן להבין את הפוטנציאל הגלום בסינרגיה עם הקוראות שלהן: "האתר יכול לשמש את הקוראות במסלול דו כיווני שבו לא רק אנחנו מעשירות באינפורמציה אלא הן יכולות להציף בקשות ולהמליץ המלצות. זה גרם לנו להבין כי הכי טבעי הוא לפתוח קבוצה" הן מספרות "הגרעין הקשה של הקוראות הגיע לקבוצה הסגורה ונוצרה קהילה של אימהות כמונו".

הקבוצה התפתחה מאז למקומות שלא ציפיתן?

"היא נולדה ממקום של לייעץ ולהתייעץ , אבל גילינו שאלו לא אימהות שרק talk the talk, הן גם walk the walk: זו לא קהילה שמחפשת להעביר את הזמן, כל שאלה היא ספציפית ויש לה מטרה".

נופר וירדן מנהלות את הקבוצה ביחד, באופן יומיומי.  "אנחנו עוקבות  אחר הדיונים שעולים ובודקות שאין חריגה מנהלים" נופר מסבירה "בקהילות של נשים ואימהות קל לסטות מהנושא, ומכיוון ש cool & bello מתמחה בעיצוב ופנאי לילדים חשוב לנו שהתכנים יהיו רלוונטיים".

איך אוכפים את החוקים?

"בשלב שבו הקבוצה נמצאת אנחנו מתירות לספקים, בעלי מותגים וחנויות להיות בקבוצה. אי לכך, יש לא מעט חיכוכים.  עם הזמן חידדנו את הנהלים והיום יש חובה על גילוי נאות בהמלצות וכמובן שעליהן להיות רלוונטיות."

הקבוצה הדרומית לחובבות אתגרים "שימו שיק בארון הדרומי"

ה-IMA HOT של הקבוצה:  הילה מלול יעקבי  

ותק: חצי שנה

לא-חוקי: לא תאושר חברות לפרופיל זוגי או עיסקי

שמות שיק דרומי: 1,765 חברות

מוזמנות להצטרף: למרות השם, נשים מכל איזור גיאוגרפי ובכל הגילאים

משהו מעניין: האתגר השבועי בו חברות הקבוצה מאותגרות להעלות תמונות עצמיות, מהרחוב או מהרשת בנושא סטייל אקטואלי.

״הקמתי אותה כי רציתי להניע את תחום האופנה באזור הדרום״, מסבירה הילה מלול יעקבי, הסטייליסטית ובעלת הבוטיק הנייד ״שימו שיק״ מבאר שבע. היא רצתה לתת לנשים מהאזור מקום להתייעץ ולפתח את החוש האופנתי שלהן, כמו גם להתבטא כסטייליסטית ולתת עצות סטיילינג בפומבי. ״אני מקבלת פרגון מדהים, התייעצויות אישיות והמון דברים חיובים על הקבוצה״, היא מספרת בגאווה, ויש לה על מה. האווירה בקבוצה חברית ואינטימית, מה שדוחף את חברותיה להיות פעילות מאוד, ולשתף פעולה באופן מרשים באתגר השבועי.

מכיוון שהקבוצה משמשת גם כפלטפורמה לייעוץ אישי-פומבי, הילה זמינה כמעט כל הזמן, עונה לשאלות, מעירה בחזרה, ומעלה תמונות עצמיות או השראות אחרות ומקבלת השראה מקבוצות פייסבוק מחו"ל.

ניהול הקבוצה כולל כמובן גם עבודת אכיפה אינטנסיבית. רק הילה מאשרת בקשות להצטרפות, ומוודאת כל הזמן אם ישנן בעיות ופרסומים שלא ראויים. "לא נאלצתי להוציא אף אחת מהקבוצה כי אם היא העלתה פירסום או פוסט לא ראוי אני מבקשת ממנה בהודעה פרטית להסיר, וכך הן עשו".

הקבוצה הצפונית לחובבות הפרגון "Mamachic"

ה-IMA HOT של הקבוצה:  עידן רגף ושירי אופיר כהן, שתיהן בנות 31, נשואות +1

ותק: שנה

לא-חוקי: "פחות שפיטה- יותר אהבה"

מאמאשיקיות: 3,434 חברות

מוזמנות להצטרף: נשים בלבד, ללא הבדלי דת וגזע, שמחפשות "להתייעץ על דברים שלנו, ולא על טיטולים, הנקה, שיניים ויועצות שינה."

משהו מעניין:  סניקרס ששירי רכשה בחנות כלבו זולה ושיתפה, הפכו ללהיט בקבוצה. "הן גרפו ים מחמאות ומלא נשים שנהרו לרכוש אותן!! בעל החנות כבר הכיר את הקבוצה."

שתי נשים נפגשות, מתחברות, הופכות ל'בסטיות', ואפילו נהיות אימהות ביחד, נשמע מוכר? זה גם הסיפור של עידן ושירי. הן הכירו רק לפני 3 שנים ובינתיים הפכו לחברות טובות ושותפות למיזם 'מאמשיק'. "באחת שיחות מני רבות, צף הצורך המשותף שלנו לעשות סוף-סוף משהו ביחד, וכמו תמיד השלמנו זו את זו: הבנו שאנחנו רוצות מרחב וירטואלי שאפשר לדבר בו דוגרי על אופנה, על השראה, על כל מה שאנחנו אוהבות, והוא לא חשוב כמו בריאות וכמו כסף וכמו משפחה. נכון, לפעמים זה שטחי אבל זה עושה לנו נעים בלב וכיף לנו לחוש אמפתיה" הן מספרות ולא מתביישות להגיד בכנות את מה שהרבה נשים אולי לא יסכימו להודות: "לפעמים אנחנו מוכנות להיות גם שטחיות, עם זוג נעליים נוסף בארון". כשנהיו אימהות (בהפרש של חודש זו מזו), הן הבינו יותר את הצורך שקיים, והחליטו לפתוח את MAMA CHIC.

לשתיהן יש DAY-JOB, בני זוג וילדים ובכל זאת, כמו מנהלות הקבוצות האחרות הן חברות פעילות ואנרגטיות בקבוצה של עצמן."ניהול קבוצה מהסוג הזה מצריך מאיתנו להוות דוגמא אישית ובעצם להיחשף, על אמת: לשתף , להתלבט, לפרגן" שירי מסבירה "זה משהו שאנחנו עושות כבר כחלק מהשגרה, מצלמות, מתלבשות, רוכשות ומקשקשות על הכל בקבוצה".

mamachic היא בעצם מקום מפגש בין חובבות אופנה, בלוגריות, פאשניסטות, בעלות חנויות ומותגי אופנה. פוסטים פרסומיים אסורים למעט בשרשור שבועי ייעודי לכך, אך הקבוצה מאפשרת שיתופי פעולה בין מותגים וחברות המנוהלים על ידי עידן ושירי בצורה מבוקרת, "על הפרק שת"פ מעולה , פרטים בקרוב" הן מעדכנות.

שירי ויצנר, 38, נשואה ואמא לשני בנים ובת, סטייליסטית אישית. 

אחרי עשר שנים בתחום הפרסום והשיווק, ובזכות שתי חופשות לידה, ההתכחשות לאהבה האמיתית של שירי הסתיימה, והיא פנתה ללימודי סטיילינג בשנקר, פתחה עסק, וכיום עובדת כסטייליסטית אישית, מנחת חוגים וסדנאות וכתבת אופנה. וכך היא מגדירה את מה שהיא עושה: "אני בעצם לא עובדת, כי מי שעושה את מה שהוא אוהב, לא עובד יום אחד בחייו, נכון?"

בלוג פייסבוק / אינסטגרם