מתנות גדולות

החג, האביב, והאווירה בעונה הזו, יוצרים אצלנו אוטומטית מוטיבציה לחדש ולהתחדש, אנחנו מחדשות את הבית, מחדשות את המלתחה, מחדשות את הפדיקור, ומה עם הגוף, לו לא מגיע? למה כשזה מגיע אליו, המוטיבציה שלנו שואפת לאפס? למה לדחות לאחרי החגים? למה לא עכשיו? היעדר מוטיבציה זה כבר לא תירוץ, כי גם מוטיבציה אפשר לייצר. על החלטות קטנות שהן מתנות גדולות לגוף. לגזור ולשמור.     

אנחנו כל כך רוצות, אנחנו גם ממש יודעות, שפעילות גופנית היא חשובה, אז למה עדיין אנחנו דוחות ודוחות, ולפעמים צוברות שנים ארוכות ללא פעילות גופנית הוגנת? התשובה טמונה בעצם היותנו חלק ממשפחת האדם. האדם הוא בעל חיים מתוחכם שמסוגל לייצר כל תירוץ כדי לדחות פעולות "לא דחופות", לצערנו אנו נוקטים פעולה רק כאשר נדלק "אור אדום", כמו למשל תוצאות רפואיות לא טובות, אזהרה מהרופא, עלייה במשקל וכיוב'. תירוצים תמיד היו ותמיד יהיו. אולם זה בידיים שלנו, וזה אפשרי, להפוך את הפעילות הגופנית מ"תירוץ" ל"זכות" שדוחה אפילו משימות  אחרות. מוטיבציה היא מילה ענקית וכבדה, אבל בהחלט אפשר להתחיל גם בלעדיה, איך? החלטות קטנות. החלטות קטנות הן פשוטות ליישום, ולא מצריכות שינוי דרמטי באורח החיים, או מוטיבציה גבוהה.

>>>

החלטות קטנות

1. יום כן יום לא- בערב לפני המקלחת צאי ל 10 דק' של הליכה בשכונה, בצעי כמה כפיפות בטן, או שלושה תרגילי פילאטיס בבית. פעולות אלו אינן מצריכות להתאמץ יתר על המידה וגם אפילו לא להזיע, ולכן הן התחלה טובה שתגרור חשק לעוד, וגירוי שיגדיל מוטיבציה.

2. הכרזה- כדי להיכנס לאווירה הנכונה, אותה אוירה שגורמת לנו לקיים הבטחות, כדאי שתכריזי על החלטתך. עצם ההכרזה מייצרת אפקט, "אינטגריטי", מחויבות לעמוד במילה שלנו. ניסוח ההכרזה חשוב לא פחות כי למשל להכריז "אני רוצה לעשות פעילות גופנית" זו התחלה טובה, אך ניסוח מדויק יותר עושה את ההבדל, הכרזה כמו "אני יוצאת מעכשיו פעמיים בשבוע לפעילות גופנית" לא משאירה מקום לספק.

3. השראה- לכולנו שאיפות ומודל לחיקוי בחיים. גם בתחום הגוף, לכי בעקבות  אנשים שנותנים לך השראה – מדריך/ה, חבר/ה שבעצמם ירד במשקל, שהתגברו על מחלה בזכות פעילות גופנית ותזונה נכונה, יעניקו חשק להצטרף ולהצליח כמותם.

4. קבוצה- קבוצות כושר מסודרות הן דרך מצוינת למצוא חברים עם מכנה משותף שמתקדמים יחד, מדריכים קבועים שמחכים לך, קובעים לך מסגרת, ועוקבים אחריך.

5. מקצועיות- היעזרי באנשי מקצוע, גם אם זה רק לטיפים. בעידן הטכנולוגי הפתוח של היום ניתן להיוועץ ולקבל מגוון רחב של רעיונות חינם אין כסף.

6. מטרות קטנות- למי מכן שכבר מתאמנת, העמידי לעצמך מטרה חדשה להשגה. מטרות קטנות הן שאיפות חדשות למשל: להגביר קצב הליכה, להוסיף אימון נוסף בשבוע, לרוץ 5 דק' רצוף, להוריד את כמות הסוכר בקפה בלבד, לשפר זמני ריצה.

>>>

פעילות גופנית היא לא עונש, היא פרס. אין תחליף לתחושת הסיפוק, החיוניות וההישגיות שתעניקי לגוף ולתודעה. פעילות גופנית לגוף היא כמו תחנת רחיצה לרכב, האנדרנלין והשטיפה לתאי הגוף מאפשרים לגופך לתפקד טוב יותר, ולמערכות הפנימיות לנקות את הגוף בצורה יעילה יותר, וכמובן, גם לשרוף קלוריות כבונוס. אל תחכי ותדחי ל"אחרי החגים", דווקא עכשיו זה הזמן, זכרי כי החלטות קטנות הן מתנות גדולות.

שירי ויצנר, 38, נשואה ואמא לשני בנים ובת, סטייליסטית אישית. 

אחרי עשר שנים בתחום הפרסום והשיווק, ובזכות שתי חופשות לידה, ההתכחשות לאהבה האמיתית של שירי הסתיימה, והיא פנתה ללימודי סטיילינג בשנקר, פתחה עסק, וכיום עובדת כסטייליסטית אישית, מנחת חוגים וסדנאות וכתבת אופנה. וכך היא מגדירה את מה שהיא עושה: "אני בעצם לא עובדת, כי מי שעושה את מה שהוא אוהב, לא עובד יום אחד בחייו, נכון?"

בלוג פייסבוק / אינסטגרם