SUPER market GIRLS

על רקע סביבה כלכלית קשה ומלחמת הישרדות יומיומית של מעצבי אופנה ולייבלים עצמאיים מקומיים, יריד אופנה חדש מנסה להנגיש אופנת מעצבים לקהל הרחב באמצעות פורמט של פופ-אפ אאוטלט. במיוחד ליום האישה, הגר טהר-לב בריאיון עם הנשים שמאחורי היריד, מיה לוי ועתליה הושע, על אופנה, שותפות ויזמות בנשמה

(בתמונה למעלה: מתוך הפקת אופנה מיוחדת ליריד suprmarket, צילום: דרור בן נפתלי)

 מתוך הפקת אופנה מיוחדת ליריד suprmarket, צילום: דרור בן נפתלי

מתוך הפקת אופנה מיוחדת ליריד suprmarket, צילום: דרור בן נפתלי

יריד האופנה supermarket, אשר יתקיים לראשונה באמצע חודש מרץ, הוא פרי יוזמתן של מיה לוי (31,  בזוגיות+2) ועתליה הושע (35, בזוגיות+1), צמד אשר עולם ירידי האופנה לא זר לו. לוי, בעלת מותג הנעליים אוליב תומס, והושע הן מייסדות ומפיקות יריד הנעליים הותיק "שופוני", שהפך לפלטפורמה פופולארית של מכירות קולקציות מעצבים וכמוקד עלייה לרגל בקרב פאשניסטיות רבות. ״המצב הכלכלי לא בשיאו, אבל עדיין לא היינו רוצות להתפשר על אופנה, לכן חשבנו על אירוע שיהווה במה ליצירת מיני-אאוטלט של המעצבים המקומיים שלנו״, מסבירה הושע. הקונספט של אאוטלט מעצבים באירוע נקודתי יאפשר ללקוחות לקנות לעונה הנוכחית או לזו שאחריה ממעצבים מוכרים ובמחירים נגישים.  ביריד יציגו כ-65 מעצבי אופנה ולייבלים של אביזרים ונעליים, פריטים מהעונה הנוכחית וקודמתיה בהנחות של החל מ-50%, או כפי שהן מבטיחות: ״בלי אותיות קטנות, בלי המילה ׳עד׳״. בין המעצבים המשתתפים תמצאו את פיו פיו, מיכל בן עמי, נפתול, הגר סתת, מדוזה, סיסטר אם, רוני קנטור וגם כאלו שאינן נוהגים להשתתף בירידי אופנה כמו קום איל פו, גרטרוד, מיזו, גוסטה ועוד,  

 מתוך הפקת אופנה מיוחדת ליריד suprmarket, צילום: דרור בן נפתלי

מתוך הפקת אופנה מיוחדת ליריד suprmarket, צילום: דרור בן נפתלי

את דרכן המשותפת החלו כאמור השתיים לפני שמונה שנים, ״שתי ילדות בנות 27״ כפי שמגדירה עתליה הושע, בוגרת תואר ראשון בכלכלה ובעלת חנות נעליים באותה תקופה. מיה לוי היתה אז מעצבת נעליים צעירה, בוגרת עיצוב תעשייתי מ״הדסה״, וכיזמיות עצמאיות צעירות הן מצאו שפה משותפת והפכו לחברות. כיום, לאחר שמונה שנות חברות ושותפות בהפקת יריד ״שופוני״, ובתזמון נפלא מייד לאחר אירועי יום האישה, החברות והשותפות משיקות יריד נוסף. 

איך הגעתם למיזם הזה?

הושע: ״אחרי שמיה השתתפה ביריד המעצבים שהתקיים בזמנו בגני התערוכה והרגישה שכמעצבת נעליים היא נבלעה באירוע כל כך גדול, שאלנו את עצמנו למה לא לעשות יריד שיתמקד אך ורק בעיצוב נעליים, תחום שהיה אז ממש ממש בתחילת דרכו. ופשוט הלכנו על זה, בלי לחשוב הרבה, קפצנו למים של הפקת ירידים. ליריד הראשון שלנו הגיעו 5,000 איש! זה היה מרגש״ 

לוי: ״כבר הרבה שנים אנחנו שוקלות לעשות עוד יריד, אבל הרגשנו שכדי לעשות עוד יריד בשוק שהוא כבר מאוד רווי צריך למצוא נישה או הצדקה, ורק כשזיהינו את המקום הזה, העודפים, החלטנו להרים את הכפפה״

 מתוך הפקת אופנה מיוחדת ליריד suprmarket, צילום: דרור בן נפתלי

מתוך הפקת אופנה מיוחדת ליריד suprmarket, צילום: דרור בן נפתלי

איך מתנהלת השותפות והעבודה ביניכן?

הושע: ״היום שלי מתחיל בשיחת טלפון עם מיה, הראשונה מבין שלושים שיחות שיבואו אחריה. הדינמיקה בינינו כבר עובדת כל כך טוב שאת רוב הדברים אנחנו סוגרות בטלפון בינינו. מיה היא הקריאייטיב, אחראית על הפקות האופנה והשפה הגרפית, ואני על הצד התפעולי, על ספקים, ענייני רישוי מול העירייה, פרסום וכדומה. על כל הדברים אנחנו דנות במשותף, ובמהלך היריד שתינו מפיקות בפועל, נמצאות שם מהרגע שהוא נפתח ועד הפירוק הסופי״ 

לוי: ״יש לי זכות גדולה להיות חלק משותפות שגובלת על סימביוטית. יש חלוקה ברורה, אבל בסוף ההחלטות נעשות יחד. יש גם חילוקי דעות, אבל למדנו איך לפתור אותם ולהמשיך הלאה״

כיזמיות עם קילומטרז׳ מכובד, איזה טיפ תוכלו לשתף עם יזמיות בתחילת הדרך להגשמת חלום?

לוי: ״תמצאי את הנישה שלך בסיפור, גם אם זה הסטארט אפ שלך, הגישה שלך או הקול שלך״

הושע: ״אני למדתי שלי טוב יותר לעבוד בשתיים. לקח לי זמן להבין את זה, כי אין לי בעיה להזיז ולהפיק דברים בעצמי וחשבתי שאני סוליסטית, אבל אחרי עסק אחד לבד, הבנתי שהדו-שיח מפרה אותי וגורם לי להתקדם. הטיפ שלי הוא לנסות ולחשוב איזה מערך את צריכה כדי להתקדם - שותפות, יועץ עסקי, מנהל או מנהלת עסק שאפשר לסמוך עליו? כי לבד זה לא קל״

 מתוך הפקת אופנה מיוחדת ליריד suprmarket, צילום: דרור בן נפתלי

מתוך הפקת אופנה מיוחדת ליריד suprmarket, צילום: דרור בן נפתלי

יריד Supermarket, נמל יפו, מחסן 2.

שישי, 17.3.17 בין השעות 9:00-18:00, שבת, 18.3.17, בין השעות 10:00-19:00, דמי כניסה: 10 ₪.