We Should All Be Feminists

אהבה, השראה, פמיניזם, והעצמה, כיתובי האמירה הם מגה-טרנד שכבש את עולם האופנה, וסגנון החיים. על כיתובי האמירה שחייבים להכיר.

(בתמונה למעלה: LEE קיץ 2017)

ברשקה חולצה 29.9 שח (צילום יחצ חול)

ברשקה חולצה 29.9 שח (צילום יחצ חול)

השתלטו לנו על המלתחה

מדיור, גוצ׳י, ועד מוסקינו, ואלברטה פרטי, המעצבים מוכיחים שחולצה אחת עם אמירה יכולה להאפיל על קולקציה שלמה. לאחרונה מוצפת הרשת בתמונות פאשניסטות המשלבות באאוטפיטים היוקרתיים טי-שירטים עם כיתובי אמירה שונים. הן ללא ספק השתלטו לנו על המלתחה, ואנחנו החזרנו להן אהבה, הזדהינו, צחקנו, קרצנו, ולעיתים הרמנו גבה. כיתובי אמירה, מאיפה הכל התחיל? ואיך זה קרה? 

חולצה עם כיתוב, 29.90 ש״ח, להשיג ברשת SELECT  (צלם אייל אסרף)

חולצה עם כיתוב, 29.90 ש״ח, להשיג ברשת SELECT  (צלם אייל אסרף)

כאש בשדה קוצים

ראשית המגמה היא אולי דווקא בעולם המוסיקה, מיעוטים החשים מופלים לרעה ״צועקים״ את מה שבוער להם, כך ביונסה שהגדירה מחדש פמיניזם ושרה על ״השולטות בעולם״ who run the world? girls. בעולם האופנה, זהו בית האופנה הצרפתי המוביל Dior שהציג במרכז הקולקציה העונה טי-שירט ועליה הדפס של הכיתוב הפמיניסטי we should all be feminists ואחת נוספת עם הכיתוב המשלים the future is female. בלה חדיד, ריהאנה, קיארה פרני, נטלי פורטמן, והפרזנטורית ג׳ניפר לורנס הן רק חלק מהמשפיעניות שאימצו את החולצה של בית האופנה והפכו אותה לטרנד לוהט שהתעצם והתלקח כאש בשדה קוצים. החולצה כיכבה על שערי המגזינים, ברחובות של שבועות האופנה, ועל המסלולים, זכתה לעשרות פרשנויות ורפליקות, והאמירה שרבים ורבות הזדהו עימה, הפכה לסמל אייקוני של ממש.

כולם ממהרים

מאניפסטים ונאומים חוצבי להבות out, אמוג׳י ומשפטי השראה in. כשהעולם מתנהל ברשתות החברתיות המהירות והמיידיות, וכשיש הרבה מה לומר בכל נושא, החל מקונפליקטים בינלאומיים, ועד עניינים פוליטיים והומניטריים, לא פלא שאימצנו את הטרנד של כיתובים קצרים בעלי אמירה. ברשתות החברתיות כבר מזמן שולטים הויז׳ואלס, שהפכו את הזירה למעוטת-טקסטים, אפילו בלוגים חסידי התוכן, מצמצמים טקסטים כי לקהל אין זמן, כולם ממהרים, לחוצים ורוצים את ה״תכלס״. משפטי השראה קצרים ותמציתיים לעומת זאת ברשת האינסטגרם הפופולארית למשל, מלווים כל תמונה, זו לעיתים תואמת לכיתוב, אולם לרוב היא ממש לא. בקצה המגמה, ניתן להבחין כי אפילו אמוג׳י של לב מצליח להחליף משפטי אהבה לצד תמונה רומנטית של זוג בשקיעה.

ברשקה חולצה 29.9 שח (צילום יחצ חול)

ברשקה חולצה 29.9 שח (צילום יחצ חול)

עוד עניין ומשמעות

אחריי שמעצבי העל עשו זאת, כיתובי אמירה גראפיים קישטו את מיטב הקולקציות של הרשתות המוכרות, מחולצות, ועד נעליים, מג׳קטים ועד תיקים, כולם מעוטרים בטקסטים, אותיות, מילים ומשפטים. המגמה לא פסחה גם על עולמות העיצוב, הריהוט וסגנון החיים. החל מאקססוריז כמו כריות ותמונות, ועד צורכי משרד, וכלי כתיבה, הטקסטים מלאי האמירה מקשטים את כולם ומעניקים עוד עניין ומשמעות.

קים וייס ל- Forever Young מחיר 59.90 ש״ח (צילום רונן פדידה)

קים וייס ל- Forever Young מחיר 59.90 ש״ח (צילום רונן פדידה)

SHANI JACOBI - קולקציית תכשיטים 2017 (צילום עינבל רונן)

SHANI JACOBI - קולקציית תכשיטים 2017 (צילום עינבל רונן)

 

 

 הגר טהר לב, 39, בעלת והעורכת הראשית של מגזין it.

שנים ניהלה הגר בלוג אופנה עצמאי וכתבה במגזינים השונים. התשוקה לאופנה, והחיפוש אחר פלטפורמה שתדבר לאוהבי אופנה כמוה, הביא אותה להקים את מגזין it.

הגר באינסטגרם: hagar_ta@