Wear Pink. Get Tested

Wear Pink. Get Tested

מיכל צפיר, דנה זרמון, אביבה תבורי, דנית גרינברג, סנדי בר ועוד רבות מהמפורסמות נרתמו והצטלמו לקמפיין הקורא לנשים להיבדק בבדיקה המוקדמת לגילוי סרטן השד במהלך חודש המודעות לסרטן השד החל באוקטובר.

בתמונה למעלה: אבישג נגר, מתוך הקמפיין

צילום: שי יחזקאל

 שי מיקה יפרח בקמפיין להגברת המודעות לגילוי המוקדם של סרטן השד (צילום: שי יחזקאל)

שי מיקה יפרח בקמפיין להגברת המודעות לגילוי המוקדם של סרטן השד (צילום: שי יחזקאל)

הודות לגילוי המוקדם

בחודש אוקטובר 2017 נציין את חודש המודעות לסרטן השד בישראל ובעולם. במהלכו, מעניקה האגודה למלחמה בסרטן המלצות והנחיות לנשים למניעה ואיבחון מוקדם של סרטן השד, וקוראת לנשים לעודד נשים אחרות לקבל אחריות על בריאות ולשתף אותן במידע בנושא בפייסבוק, בווטסאפ, בארוחות המשפחתיות ובעבודה. סרטן השד הוא המחלה השכיחה ביותר בקרב נשים, מנתוני האגודה למלחמה בסרטן עולה כי מדי שנה מאובחנות יותר מ-5,000 חולות חדשות במחלה, 90% מהן עשויות להחלים ממחלתן הודות לגילוי המחלה בשלב מוקדם. בין המלצות האגודה למניעה: הגברת הפעילות הגופנית, בחירה בתזונה בריאה, הקפדה על משקל גוף, שכן עודף משקל וחוסר פעילות גופנית אחראים ל-33-25% ממקרי סרטן השד. כמו כן, רצוי להפחית ככל האפשר את גורמי הסיכון המוכרים לסרטן השד: עישון, אלכוהול, חשיפת יתר לשמש, וחשיפה לחומרים הידועים כמסרטנים.

 עמית פרקש בקמפיין להגברת המודעות לגילוי המוקדם של סרטן השד

עמית פרקש בקמפיין להגברת המודעות לגילוי המוקדם של סרטן השד

מהי בדיקה לגילוי מוקדם

ממוגרפיה היא בדיקת הדמיה הנחשבת לשיטה הטובה ביותר לזיהוי גידול סרטני בשד בשלב מוקדם, לפני שניתן לזהות אותו במישוש. בישראל מנהיגה האגודה תוכנית סריקה בממוגרפיה לנשים הנמצאות בסיכון רגיל, בשיתוף כל קופות החולים. במסגרת התוכנית נשלח לנשים בגיל 74-50 זימון לביצוע הבדיקה. לאחרונה דווח כי שיעור ההיענות לביצוע הבדיקה הוא מהגבוהים במדינות ה-OECD.

 נסרין קדרי בקמפיין להגברת המודעות לגילוי המוקדם של סרטן השד (צילום: שי יחזקאל)

נסרין קדרי בקמפיין להגברת המודעות לגילוי המוקדם של סרטן השד (צילום: שי יחזקאל)

המפורסמות קוראות גילוי מוקדם

קבוצת החברות אסתי לאודר בישראל, ורשת ההלבשה התחתונה Jack Kuba חברו יחד גם הן לטובת הנושא, בפרויקט משותף וייחודי להעלאת המודעות לחשיבות הבדיקה המוקדמת כמצילת חיים. במסגרת הקמפיין יציעו ברשת Jack Kuba מבחר פריטי הלבשה תחתונה בוורוד במחירים מיוחדים, וכן 30% מהסכום שייאסף ממכירת הקולקציה יועבר כתרומה לאגודה למלחמה בסרטן עבור ניידות לבדיקה מוקדמת ומחקר. 

הצטלמו לקמפיין חודש המודעות לסרטן השדסנדי בר, חן אמסלם, ג'ני צרוואני, עדי שילון, רונית יודקביץ, דנה זרמון, מירב פלדמן, סנדרה רינגלר, אפרת גוש, שי מיקה, נסרין קדרי, דנית גרינברג, עינת ארליך, אדל בספלוב, עמית פרקש, שני קליין, עינת שרוף, מיכל צפיר, סופיה מצ'טנר, שני גולדשטיין, נועם פרוסט, שי- לי שינדלר, נטע ריבקין, טהוניה ורובל, שני זגרון, רוני דואני, מעיין אשכנזי, שי-לי ליפא, ג'וי רידר, אורית בן אדרת, אבישג נגר, אביבה תבורי. 

 

 הגר טהר לב, 39, בעלת והעורכת הראשית של מגזין it.

שנים ניהלה הגר בלוג אופנה עצמאי וכתבה במגזינים השונים. התשוקה לאופנה, והחיפוש אחר פלטפורמה שתדבר לאוהבי אופנה כמוה, הביא אותה להקים את מגזין it.

הגר באינסטגרם: hagar_ta@