Israeli pride: Six Israeli women who did it overseas

Israeli pride: Six Israeli women who did it overseas

מאפרת, יזמית, מעצבת תכשיטים, גלביות, אופנה ישראלית, ואופנה אקולוגית, שש נשים, שהמכנה המשותף בין כולן הוא ההצלחה שלהן מעבר לים. לרגל יום העצמאות ה 70׳ למדינת ישראל, הגר טהר לב פוגשת את הנשים שעושות חייל מעבר לים, ומגלה שיש סיבה לגאווה

בתמונה למעלה: מותג היוגה והפנאי האקולוגי Anjaly שהקימה גילי רביד (צילום דור שרון)


״גאווה ישראלית״ היא מונח שבדרך כלל מצטרף להייטק, מדעים, ופיתוחים חקלאיים, אולם, גם בעולם האופנה הישראלי יש לנו במה להתגאות על אף שהתחום קטן, ולא קל בכלל, יש כאן בהחלט הרבה פוטנציאל. לרגל חגיגות ה70׳ למדינה, ערכנו היכרות עם כמה נשים מוכשרות מהתחום שזכו להצלחה והכרה מעבר לים, מה מעניק להן השראה? ומה הסוד שלהן להצלחה?

נטע סקאלי, גלובל סניור ארטיסט של מותג הקוסמטיקה הבינלאומי  MAC  (צילום: סשה פרילוצקי)

נטע סקאלי, גלובל סניור ארטיסט של מותג הקוסמטיקה הבינלאומי MAC (צילום: סשה פרילוצקי)

לבטא בבהירות את הרעיונות שלך/ נטע סקלי

נטע סקלי (44), אמא לגייל (7) מתל אביב היא גלובל סניור ארטיסט של מותג הקוסמטיקה הבינלאומי MAC, ומאפרת ברשת מזה 15 שנים. היא טסה לשבועות אופנה בחו"ל מדי עונה, מאפרת בעשרות תצוגות בשבוע אופנה ממוצע, כיהנה כKEY ARTIST, אמנית האיפור המובילה של שבוע האופנה בפראג במשך חמש עונות, בעלת כ-60 אלף עוקבים בעמוד האינסטגרם המקצועי שלה nettart עם עוקבים נלהבים מרחבי העולם. ״השראה נמצאת בכל מקום אם רק מחפשים אותה באופן אקטיבי״ מספרת נטע על ההשראה בחייה ״אני שואבת השראה מדברים המשמחים אותי מאוד, פנאי ומנוחה, טיולים בעולם, נופים ומרחבים מוסיקה, אמנות, כתם של צבע, עיצוב, תיאטרון, קולנוע והמון מוסיקה. כל תחום ויזואלי ואסטטי ובכלל זה פנים יפהפיות וייחודיות. אני חיה ברשתות החברתיות והמון השראה מגיעה משם. וכך גם מקולגות שלי״ מספרת נטע.

״כדי להצליח בחו״ל כדאי מאוד להיות קשוב ונחמד לבריות, סבלני, פתוח, קונסיסטנטי ואקטיבי בניסיון לפרוץ את הגבולותֿ״ זוהי אחת העצות של נטע להצלחה מעבר לים ״הכי חשוב זה להיות מסוגל להקשיב ולהבין צרכים של אנשים וגם לבטא בבהירות את הרעיונות שלך. אנשים מוכשרים יש בשפע מסביב אך חשוב להיות קומוניקטיבי ולעבוד כחלק מצוות״. נטע מקווה להמשיך באותה דרך גם בעתיד ״אחד ההישגים שאני גאה בהם זה שהגעתי בדיוק למקום הנכון, בעבודה שאני מלאת תשוקה אליה, שגם מפתחת יכולות חדשות כל העת בתחום שלא מפסיק להתפתח ולהשתנות. לקח לי קצת זמן להגיע הנה אז אני מקווה להישאר ולהמשיך בדרך הזו ובמקום הזה״.

תהיה בן אדם טוב/ שרון טל

שרון טל בת ה 36 היא המעצבת הראשית של בית האופנה המיתולוגי משכית. היא מתגוררת בת״א, נשואה לניר ואמא למיה (8) ודניאל (5), לאחר שנים ארוכות בהן הועסקה בשניים מבתי האופנה החשובים בעולם, אלכסנדר מקווין ולנווין, החליטה לשוב וליצור כאן, והצליחה להקים בישראל בית אופנה חדש, שונה ומרענן המונה כיום שלוש חנויות. בעולם, שרון היא סוג של שגרירה ישראלית בעלת שליחות הנודדת ברחבי העולם ובפרט ברחבי ארה"ב בכנסים גדולים ובין קהילות יהודיות שונות לספר את סיפורה של משכית לצד פופ אפ נודד. אחת ההצלחות הייחודיות והמרשימות של שרון, הוא בחירתה לשמש כמנחה הבכירה של כיתות הבוגרים של שנת 2018 במסלול עיצוב אופנה מטעם בית הספר הגבוה לאופנה בניו יורק FIT. מעצם בחירתה, יזכה תלמיד נבחר בפרס ע"ש SHARON TAL במסגרת תצוגת הבוגרים השנתית. לצידה של שרון יעמוד בעמדה המקבילה גם המעצב הבינלאומי ZAC POSEN (זק פוזן). חבר השופטים יכלול את בכירי עיתונאי האופנה, ואת קנייני בתי הכולבו הראשיים SAKS, NEIMAN MARCUS, BERGDORF ועוד. במעמד זה זכו להיות בעבר קרולינה הררה, דיאן פון פורסטנבורג, נרסיסו רודריגז, ראם אקרה ועוד. ״ההשראות שלי בעיצוב הם נופים, טקסטורות, צמחייה, וכל מה שקשור בארצנו היפה. בחיים, ההשראות שלי הם אנשים מלאי חזון כמו רות דיין״ מספרת שרון ״כדי להצליח מעבר לים, כדאי שתאמין בעצמך ובחלום, תנשך שפתיים, תהיה סובלני, אל תוותר, ותהיה בן אדם טוב״. שרון צופה שהמותג ימשיך לגדול ולהתפתח להתפרס לעוד שווקים, לעוד מקומות ולעוד סוגי לקוחות.

שרון טל ״ההשראות שלי הם אנשים מלאי חזון״ (צילום: רון קדמי)

שרון טל ״ההשראות שלי הם אנשים מלאי חזון״ (צילום: רון קדמי)

להבין את החוזקות/ גילי רביד

גילי רביד (47) היא בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל ״שנקר״, ובעלת מותג היוגה והפנאי Anjaly מזה תשע שנים, מותג אקולוגי שהחל את דרכו כמותג הלבשה בהשראת תרגול היוגה, מתוך אמונה שהחיים היום דורשים מוצרים שמתמזגים עם החיים. קולקציית האימון וקולקציית בגדי הפנאי מאפשרים שימוש ורסטילי, הבגדים יכולים להמשיך עם הלובשת מהאימון לפעילויות היומיום. רביד עצמה מתרגלת יוגה למעלה מ 15 שנים. בשנים האחרונות המותג פועל בשוויץ, יפן, קוריאה וגרמניה. המותג שם דגש על יצור אופנה בתנאי שכר הוגנים ובפיתוח טקסטיל בלעדי. כל הבדים מפותחים ומיוצרים במפעלים שנבחרו בקפידה באירופה בעלי תקן GOTS הבינלאומי. עבודת התפירה והעיצוב האישי כמו הדפסה, סריגה, רקמה נעשים בארץ במפעלים מקומיים.

״אני שואבת השראה מהתרגול היומי שלי, מספרים, וממפגשים ויזואליים שמעניינים אותיֿ״ מספרת גילי ״be the change you wish to see in the world של גנדי הוא משפט שמנחה אותי כבר הרבה שנים״ מבחינתה, אחד המפתחות להצלחה היא להבין את החוזקות שלכם מול השוק אליו רוצים לשווק.

חשוב להתגמש/ נופר חיימוביץ'

נופר חיימוביץ' היא בוגרת מצטיינת של המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר 2007, מעצבת ובעלת המותג Reason To Be Pretty לתכשיטי אופנה בוהמיאנים מודרניים שמיוצרים בעבודת יד הנמכרים בעיקר בארה"ב ויפן אבל גם בכוויית, הודו, רוסיה, פינלנד ועוד. נשואה לאלעד ברוך, גם הוא בוגר שנקר בעיצוב תעשייתי מ-2005.
חיימוביץ׳ גרה בהארלם, ובניו יורק משנת 2007, היא מקבלת השראה דווקא מעולמות האופנה והטקסטיל ״אני חיה ועובדת בניו יורק, מקום שבו כל יציאה מהבית משולה לסיבוב השראה. בין התערוכות האינסופיות למגוון הסגנונות ברחוב, לחנויות החומרים המשוגעות שיש לנו פה, מספיק לצאת מהבית ויש לך כבר רעיון לקולקציה״ היא מספרת ״כדי להצליח מעבר לים צריך ממש לרצות את זה. ניו יורק היא מקום קסום ומופלא, אבל באותה הנשימה גם עיר דורסנית וקשה מאוד לחיות בה. אני תמיד אומרת שצריך להיות מאוהב בעיר הזו כדי לרצות לחיות בה ולספוג ממנה את הטוב ואת הרע. אני עדיין מאוהבת בה כמו טינאייג'רית ומתרגשת כל פעם שאני רואה את האמפייר סטייט בילדינג או את הקרייזלר בילדינג״ מספרת נופר ״חשוב להתגמש, באנו עם תכנית אחת שהשתנתה בדרך, התגמשנו על מה שהיינו מוכנים להתגמש עליו והתעקשנו רק איפה שהיה חשוב״ על השאלה היכן תהיה בעוד עשר שנים היא מעט מתקשה לענות ״מבחינתי, ההצלחה הכי גדולה שלי בעסק היא העובדה שנשים עונדות או לובשות את הפריטים שלי ונהנות מהם. אני מניחה שאמשיך לגדול, ולהפיץ את בשורת היופי, החלום שלי הוא לעשות איזה שיתוף פעולה עם חברה מסחרית גדולה״.

נופר חיימוביץ׳ ״צריך ממש לרצות את זה״

נופר חיימוביץ׳ ״צריך ממש לרצות את זה״

לרשום את המותג/ שרי אסף

שרי אסף (50), למדה תואר ראשון במדעי הרוח ושיווק, עבדה שנים במשרדי הפרסום הגדולים בישראל, כיועצת שיווקית עצמאית, ונכנסה לתחום האופנה. לפני כחמש שנים הקימה את רשת מרשה בלרינה עם הקונספט הייחודי של דוכנים בקניונים המעוצבים כדוכן בשוק צרפתי, הנעליים נעטפות בשקית נייר משל היו באגט חם וטרי. הקונספט של Marcha Ballerina הוא שוק פריזאי, בעיצוב מדויק ובמחיר אטרקטיבי, בשלל צבעים ומרקמים, הדגם הקלאסי מוצע במעל 30 צבעים שונים ומחירו 100 ש״ח. לרשת 16 סניפים ועוד כ-30 בעולם, באסיה, דרום אמריקה, דרום אפריקה ובמזרח התיכון. לימים נוספו למותג דגמים נוספים, כפכפים, סניקרס אביזרים ואפילו בושם. ״אני שואבת השראה מהוריי״ מספרת שרי על הצלחתה ״הם השראה לאמונה בעצמי ולאמונה בדרך, לנחישות ולחריצות. ההשראות מגיעות גם בחלומות, ואני מאמינה בללכת אחר החלום, כך גם השראה מהרחובות, השווקים, הצבעים והריחות, מפיל נייט ומאודרי הפבורן כמובן.״ אחד הטיפים החשובים של שרי להצלחה בעולם הגדול היא רישום ״לרשום את המותג שלך כטרייד-מרק שלך בכל מקום בו את רוצה להיות לפני שמגיעה אליו פיזית״ היא מציינת בנחישות ״אחרת, יש מצב שתגיעי למקום בו מישהו כבר רשם את המותג שלך ולא תוכלי להשתמש בו למרות שהוא שלך״. שרי צופה כי מרשה בלרינה תהיה גורם משמעותי בשוק הבלרינות בעולם הפיזי אך גם באונליין, תתרחב ותפתח מוצרים נוספים.

שרי אסף ״מאמינה בללכת אחר החלום״

שרי אסף ״מאמינה בללכת אחר החלום״

התמדה, סבלנות, והבנה/ אתי צאיג ומירב הדרי

אתי צאיג ומירב הדרי הן המעצבות העומדות מאחוריי מותג הלייף הסטייל GALLABIA, מותג קונספט שזוכה להצלחה בארץ וגם בארה"ב ואירופה. המותג נמכר בכ-100 חנויות בארה״ב בין היתר ברשת הפופולארית j.crew. כיום נכנס המותג ליפן ונמכר ברשת חנויות הכולבו הנחשבת ״יוניטד אירו״.

מירב הדרי (49) למדה מנהל עסקים, ול"גלביה" הגיעה מתחום התקשורת לאחר שעבדה 18 שנה בטלוויזיה, כגולשת, התחברה מאוד לאופנה של ים וחופש ומשם באה ההשראה למותג. שותפתה אתי צאיג (50) מתל אביב עוסקת בעיצוב כבר 30 שנה. למותג קו ריזורט, קו קז’ואל, וליין ערב שבו גלביות עם עיטורים ומראה אלגנטי.

את השראה בחיים האישיים ובחיים המקצועיים שואבות אתי ומירב מהסביבה ״העונה למשל שאבנו השראה מהתרבויות המרתקות בדרום אמריקה, מפרינטים ורקמות מקסימות שמצאנו על שטיחים בשווקים מקומיים״ הן מספרות ״הצלחה מעבר לים מחייבת התמדה, סבלנות, והבנה״ הם מציינות, כשהשאיפה שלהן הלאה היא שהמותג יימכר בכל בתי המלון והריזורטים האקזוטים בעולם.

לגלביה אתר און ליין בינלאומי Gallabia.com וחנויות ברוטשילד 1, ת”א,  בקניון ארנה, הרצליה ובקניון גינדי, ת”א.

אתי צאיג ומירב הדרי ״המותג נמכר בכ-100 חנויות בארה״ב״

אתי צאיג ומירב הדרי ״המותג נמכר בכ-100 חנויות בארה״ב״

הגר טהר לב, 40, בעלת והעורכת הראשית של מגזין it.

שנים ניהלה הגר בלוג אופנה עצמאי וכתבה במגזינים השונים. התשוקה לאופנה, והחיפוש אחר פלטפורמה שתדבר לאוהבי אופנה כמוה, הביא אותה להקים את מגזין it.

הגר באינסטגרם: hagar_ta@