Welcome to Kawaii

הטירוף סביב נטע ברזילי והשקת הקליפ החדש של סטטיק ובן אל חשפו את הקאוואיי היפני לישראלים רבים שעד לפני רגע לא ידעו על קיומו. בעוד קהילת האופנה היפנית בישראל מתקשה להחליט האם כל זה טוב ל׳קאוואיים׳, חברת הקהילה ג׳ורג׳י פיו מספרת ומדגימה את כל מה שצריך לדעת על Kawaii

בתמונה למעלה: ג׳ורג׳י פיו  


מה זה, פורים?!

׳החדש של סטטיק ובן אל׳, ע"ע קאוואיי, הצליח להתסיס את קהילת האופנה היפנית בישראל. הקהילה שבעצמה מחולקת לקבוצות לפי תתי הסגנונות הרבים של האופנה היפנית, הייתה חלוקה לשני מחנות. מצד אחד אלו שמתרגשים ש-״סוף סוף יש דיבור על הקטע שלנו בארץ״ ומולם אלו החוששים מהרגע שהנישה תהפוך למיינסטרים. כאשר ברקע אמנים מכל העולם, מקייטי פרי ועד נטע ברזילי, מאמצים את האופנה היפנית כחלק מהדמויות שלהם, חברי הקהילה בישראל עדיין שומעים את השאלה ״מה זה, פורים?״ לפחות פעם אחת ביום.  בכל זאת, זה היה טבעי שהצמד סטטיק ובן אל יהיו אלו שיכניסו את הקאוואיי למודעות ׳המיינסטרים׳. האסתטיקה הצבעונית של הצמד ועיצוב התלבושות המיוחד של מעוז דהאן בפרט, נשקו תמיד לאלטרנטיבי ואפילו הראג'וקואי. למרות מספר אי-דיוקים וערבוב הסגנונות בסטיילינג בקליפ, כמו השראות מסגנון הדקורה ועולמות הסמוראים, השניים הצליחו לתת במה לכמה עסקים קטנים הנמנים על קהילת האופנה היפנית בארץ, כמו מעצבות האקססוריז פנדה שופ וסייקו בייבי שופ, וכמובן חנות האופנה היפנית הרשמית של הקהילה שוגר ראש.

 צילום: דניאל ווגמן

צילום: דניאל ווגמן

כמה שיותר חמוד, יותר מגניב

העולם נמצא בשיגעון אינסטגרם ומקדש את הטראש והמוקצן כך שהמוזר הפך למגניב, וזוהי אחת הסיבות לכך שאופנת המיינסטרים מאמצת את האלטרנטיבית. בתחילה היו אלו אלמנטים מעולמות הפאנק, הרוק והגות', ועכשיו הגיע תורו של הקאוואי. המשמעות המילולית של המילה 'קאוואי' ביפנית היא 'חמוד', אבל היא טומנת בחובה הרבה יותר. המושג מתאר חלק גדול וחשוב באסתטיקה היפנית המודרנית, והוא כמעט מחליף את מקומן של הגדרות כמו ׳יפה׳ או ׳אטרקטיבי׳. במערב מקובל לשייך את אופנת הקאוואי לרובע הראג'וקו בטוקיו, בין היתר בזכות ספר צילומי אופנת הרחוב Fruits שהציג את צעירי טוקיו והראג׳וקו באאוטפיטים הכי משוגעים שלהם ובו גם פעילים המותגים הכי טרנדיים לאופנת רחוב ביפן, כמו Dokidoki6%, acdcrag, labrat tokyo, galaxxxy ועוד. למרות זאת, את הקאוואי אפשר למצוא ביפן בכל מקום, משילוט רחוב, עיצוב מוצרים ועיצוב הבית דרך מוזיקה ועד כמובן אופנה. המסר הוא ברור: כמה שיותר חמוד, יותר מגניב. זה נשמע מוזר בחברה המערבית בה ׳מגניב׳ מתקשר עם המשמעות האמריקאית של Cool, כלומר בועט, קשוח ואפילו סקסי. במילים אחרות, כל מה שקשור לעולם המבוגרים. ביפן לעומת זאת, המגניב הוא הילדותי והמצועצע.

 צילום: דניאל ווגמן

צילום: דניאל ווגמן

 צילום: דניאל ווגמן

צילום: דניאל ווגמן

C360_2017-03-27-01-53-36-785.jpg
 הראג׳וקו בתל אביב (צילום: דניאל ווגמן)

הראג׳וקו בתל אביב (צילום: דניאל ווגמן)

הראג׳וקו בתל אביב

לחיך הישראלי הקאוואיי אולי מתוק מדי, אבל לא ניתן להתכחש לכך כי אנחנו רואים יותר ויותר אלמנטים קאוואיים בתרבות הפופולרית שלנו גם כאן בארץ. טרנדים רבים ומוכרים בישראל כמו למשל סניקרס עם פלטפורמת הצ'אנקי, מקורם בטוקיו ומככבות כבר שנים רבות בצילומי אופנת רחוב מיפן. בעשר השנים האחרונות פעילה בישראל גם קהילת האופנה היפנית. היא עוסקת בדרך חיים, בתרבות ובאופנה היפנים, ובמסגרתה מתנהלים מפגשי היכרות, קורדינייטינג, איפור ועוד. הקהילה גם יוזמת אירועים כמו יריד הראג'וקו שיתקיים זו השנה הרביעית ברציפות בתל אביב ויציע דוכנים, תצוגות אופנה ותכנים נוספים המוקדשים לאופנה יפנית.

החנות התל-אביבית שוגר-ראש נפתחה לפני כשנה ומציעה פריטים ייחודיים שחברי הקהילה יכלו רק לחלום על לראותם בארץ קודם, כמו נעלי פלטפורמה הולגרפיות וקרדיגן קשת בענן. הקאוואי כאמור מחלחל גם אל תוך המיינסטרים וניתן למצוא פריטים בסגנון כמעט בכל חנות בקניון. רשתות אופנה רבות מציעות חצאיות של תלבושת בית ספר יפנית או אוברול וורוד, שלא לדבר על אקססוריז סופר קאוואי כמו עגילי סטייטמנט בצורת לבבות ותיקי גב בצורת חתולים. שילוב של אחד או כמה פריטים כאלו באאוטפיט מערבי נותנים טאץ' יפני טרנדי וכייפי.

 צילום: דניאל ווגמן

צילום: דניאל ווגמן

 טאץ' יפני טרנדי לכל אאוטפיט. קאוואיי

טאץ' יפני טרנדי לכל אאוטפיט. קאוואיי

 הראג׳וקו בתל אביב. מאיה מן (מימין) מקימת ובעלת החנות שוגר ראש

הראג׳וקו בתל אביב. מאיה מן (מימין) מקימת ובעלת החנות שוגר ראש

עשו זאת בעצמכן: קאוואיי

פריט קאוואי מתאפיין בדרך כלל בצבעוניות חזקה, לרוב פסטלית, צורניות ילדותית ועומס, עומס, עומס. החלק הטוב הוא, שלא באמת צריך פריט שעונה על כל הקריטריונים האלו כדי להפוך את הלוק לכזה. קאוואי הוא יותר גישה לחיים מאשר סגנון אופנה, כך שאפשר לשלב אותו בכל סגנון, מרומנטי וכפרי ועד סגנון רוקיסטי ואדג'י, והוא הופך לתבלין, טוויסט חמוד בעלילה.

כדי להתלבש קאוואי אין צורך בטוטאל לוק ורוד עם חצאית טוטו וגרבי ברך. שילוב של אלמנטים כמו הדפסים חמודים, דמויות ילדותיים כמו הלו קיטי המיתולוגית או שימוש בפפיונים ומלמלות הם דרך טובה להוסיף קצת קאוואי לאאוטפיט שלכם. דמיינו את מדי הקיץ הרשמיים של ישראל, ג'ינס קצר וטישירט, עם נעלי פלטפורמה של 10 ס"מ מצופות בגליטר הולוגרפי. בום, קאוואיייי!

SHOP THE STORY

ג'ורג'י פיו

בת 27, בוגרת קורס סטיילינג פרו של שנקר.

עשויה מ-50% קאוואי ו-50% ביטלס.

סטייליסטית מתחילה, מקדמת אופנה יפנית כבר מעל לעשור וחולמת לשלב בין השניים.