Toy Story

השפעות יפניות ופופ-סטייל אסייאתי, הבחירות האופנתיות של נטע ברזילי הן נושא שיחה לוהט בתעשייה וברשת והפכו אותה בזמן קצר לאייקון אופנה מקומי. עדי לביא עם כל מה שצריך לדעת על פזרנטורית הפלאס סייז הכי חמה בסביבה

בתמונה למעלה: נטע ברזילי באאוטפיט האירוויזיון, איור: נטע איטח 


מה תלבש נטע?

"את, את חתיכת בום מטורף", אמרה קרן פלס לנטע ברזילי בסיום האודישן שלה ב"כוכב הבא לאירוויזיון", וזה בדיוק מה שחושבים עליה לאחר צפייה בה. מאז שנכנסה לחיינו באוקטובר האחרון, ברזילי הצליחה לרענן את תעשיית המוזיקה המקומית, ולהפנט בקולה העוצמתי, בייחודיות, במוזרות ובביטחון שלה, וכפי שהיא ייחודית מוזיקלית כך גם הסטייל שלה. אקלקטי, מוחצן, משוגע. ברחבי העולם הימרו מייד שנטע תגיע רחוק באירוויזיון ועוסקים בה רבות. השיר "Toy" איתו תייצג אותנו בתחרות  כובש את מצעדי המוזיקה, ביוטיוב הקליפ זכה ליותר מ-18 מיליון צפיות ומגזין "ELLE" הספרדי אף הכריז עליה כ- "הזמרת שתיקח השנה את האירוויזיון". תעשיית האופנה והבידור עסקה בתקופה האחרונה בשאלה ״מה תלבש נטע?״ לאירוויזיון, עוד הוכחה לדרך המהירה שהיא עשתה למעמד של אייקון אופנה. בשבוע שעבר קיבלנו את התשובה, כשבסרטון החזרה הראשונה של ברזילי על במת האירוויזיון בליסבון, היא לובשת שמלת קימונו ורודה-אדומה ומחוך שחור של המעצב מאור צבר, תכשיטים של מאיה גלר, ונעלי פלטפורמה ספורטיביות של קובי לוי שגם עיצב בעבר עבור ליידי גאגא. אם לא יתבצעו שינויים ברגע האחרון, זו כנראה התלבושת איתה נטע תייצג אותנו גם בתחרות עצמה. בחירות הסטייל האסיאתי לא הסתיימו באאוטפיט ואימוץ אלמנטים סיניים אלא ניכרו גם בעיצוב התפאורה, הבמה של נטע מקושטת בחתולי מזל סיניים בצבע זהב, המסמלים הצלחה, שפע ומזל.

נטע ברזילי בהכנות ומדידות, השבוע בליסבון, עם המעצב מאור צבר (שמאל) והסטייליסט איתי בצלאלי (ימין)

נטע ברזילי בהכנות ומדידות, השבוע בליסבון, עם המעצב מאור צבר (שמאל) והסטייליסט איתי בצלאלי (ימין)

גדולה ביפן

האופנה היפנית סחפה את כולנו בסערה, אבל עם נטע היא מגיעה לשיאים אחרים. הפריט המזוהה עם נטע יותר מכל הוא הקימונו. הוא אינו חדש בעולם האופנה והולך וחוזר פעמים רבות לאורך השנים. העונה הוא קיבל מעמד של כבוד בהפקות אופנה, בקטלוגים ובחלונות הראווה, ונצפה מספר פעמים גם על המסלולים בשבוע האופנה האחרון בתל אביב. התשוקה והכבוד הרב שרוכשים היפנים ללבוש ואופנה עוררו השראה לאורך השנים בעולם המערבי, והתרבות היפנית אומצה וקיבלה פרשנויות מערביות גם בעיצוב פנים וקולינריה, אך באופנה יותר מכל. התרבות היפנית והסינית תרמו לעולם האופנה את בד המשי והרקמה המסורתית שלהם, הכוללת מוטיבים קלאסיים של פרחי דובדבן, ציפורים, דרקונים ונפוצה בעיקר על קימונו או ז'קט בומבר.

החיבור של נטע לקימונו בפרט ולאופנת הרחוב היפנית הוא טבעי בהתחשב באופייה ובמוזיקה שלה. האופנה היפנית משלבת ערכים של עתידנות וחדשנות עם מסורתיות, עושה שימוש בצבעים עזים ושילובים אמיצים של הדפסים שונים באותו אאוטפיט, צבעי ניאון באיפור, בציפורניים ובשיער ופריטים מצועצעים ומתוקים אשר בתרבות המערבית משויכים לאופנת ילדות בלבד וביפנית זוכים לכינוי סטייל ה- Kawaii, ׳חמוד׳.

נטע ברזילי באיור אופנה של המעצבת רתם לויתן למותג RETEMA 

נטע ברזילי באיור אופנה של המעצבת רתם לויתן למותג RETEMA 

חיבור לקימונו. נטע ברזילי בקימונו המוזהב של RETEMA מאחורי הקלעים של ״הכוכב הבא״ (צלום: איתי בצלאלי)

חיבור לקימונו. נטע ברזילי בקימונו המוזהב של RETEMA מאחורי הקלעים של ״הכוכב הבא״ (צלום: איתי בצלאלי)

לוליטה את ילדה יפה

עוד אלמנט יפני שאומץ על ידי ברזילי בפרשנות אישית הוא שילוב של פריטי לנז'רי גותיים במלתחה היום-יומית היפנית שיצר את "טרנד הלוליטה", וניתן לראות שימוש נרחב באופנת הרחוב היפנית במחוכים, ביריות, גרביים מעל לברך ואפילו מטריות תחרה. הגאווה הלאומית היפנית, סדרות האנימה, משפיעות על אופנת הנוער עד כדי התפתחותו של טרנד ה- Cosplay, שילוב בין המילים ״תחפושת״ ו״משחק״ באנגלית. אי אפשר להזכיר אופנה יפנית מבלי לדבר על 'FRUiTS'. בשנת 1997, צלם יפני בשם סויצ'י אאוקי פרסם מגזין בשם 'FRUiTS', שכולו מורכב מצילומי אופנת רחוב שצילם בעצמו במחוז המפורסם ביותר ביפן, הרג'וקו. הרג'וקו הפך במשך השנים למקום עליה לרגל עבור פאשניסטות, והמגזין 'FRUiTS', שפורסם מדי חודש, היה לתנ"ך עבור אוהבי האופנה ביפן.

נטע ברזילי בגמר ״הכוכב הבא״, לובשת דרור קונטנטו (צילום: מקס דורון) 

נטע ברזילי בגמר ״הכוכב הבא״, לובשת דרור קונטנטו (צילום: מקס דורון) 

להלביש את נטע

על בחירות הסטייל של נטע ברזילי במהלך העונה של ״הכוכב הבא״ ומאז ועד לאירווזיון, אחראי הסטייליסט איתי בצלאלי שעבד עם נטע על הסט של ״הכוכב הבא״, וזכור בין היתר בזכות הלוקים שבנה לקורין גדעון ב"האח הגדול". בין בחירותיו הבלתי-נשכחות ניתן למנות את הכפפות של גדעון, שנצפו עליה כמעט בכל תכנית, ואת נעלי הזהב שבחר לגולדן-בוי הלאומי נדב גדג', איתן הופיע על במת האירוויזיון ב-2015. את הלוקים המיוחדים של נטע הם יוצרים בשיתוף פעולה עם מותגים ומעצבים מקומיים כמו אתר האופנה אונליין Belle&Sue, המעצב מעוז דהאן למותג נובוריש דוג, דרור קונטנטו שעיצב לה את שמלת התחרה השחורה והחליפה הלבנה מעוטרת החרוזים לגמר הגדול והמעצבת ים יאגודייב, שלאחרונה יצרה עבור ברזילי את שמלת המיני הלבנה שלבשה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות.

נטע בטוטאל לוק Belle&Sue (צילום: אביב חופי)

נטע בטוטאל לוק Belle&Sue (צילום: אביב חופי)

נטע ברזילי בערב הגאלה של שבוע האופנה תל אביב, לובשת טוטאל לוק מהאתר Belle&Sue (צילום:  דנה קופל)

נטע ברזילי בערב הגאלה של שבוע האופנה תל אביב, לובשת טוטאל לוק מהאתר Belle&Sue (צילום:  דנה קופל)

בהשקת מותג האיפור  Miluccaטופ: Belle&Sue, מכנסיים: RETEMA (צילום: לנס הפקות)

בהשקת מותג האיפור  Miluccaטופ: Belle&Sue, מכנסיים: RETEMA (צילום: לנס הפקות)

ברזילי לובשת נובוריש דוג (צילום: רותם מנסון)

ברזילי לובשת נובוריש דוג (צילום: רותם מנסון)

אג׳נדה משותפת

המעצבת המזוהה יותר מכל עם נטע ברזילי היא רתם לויתן, למותג RETEMA, ששיתפה פעולה עם ברזילי מתחילת הדרך. לויתן, מעצבת מהפכנית בפני עצמה, הייתה הראשונה להצעיד אופנת מידות גדולות על המסלול בפרויקט הגמר שלה ב״שנקר״, ויש לה אג'נדה ברורה, לאפשר לנשים במידות גדולות ליהנות ולהעצים את עצמן באמצעות אופנה. ניתן לומר שבזכות שיתופי הפעולה קיבלה לויתן את החשיפה הגדולה שחיכתה לה. ברזילי הופיעה עם פריטים בעיצובה מספר פעמים ב״הכוכב הבא״, ולבשה את פריטיה בהופעות ציבוריות אחרות, בניהן בהשקת הסטודיו וחנות האונליין של המותג, כשהיא לבושה RETEMA מכף רגל ועד ראש. יחד הן מצליחות להביא אופנת פלאס סייז מרשימה לקדמת הבמה.

שותפות לדרך. רתן לויתן ונטע ברזילי בטוטאל לוק Retema (צילום: גל לזרוביץ׳)

שותפות לדרך. רתן לויתן ונטע ברזילי בטוטאל לוק Retema (צילום: גל לזרוביץ׳)

עדי לביא, 22, בוגרת קורס עיתונות אופנה בשנקר.

בעלת תשוקה לאופנה, אסתטיקה, עיצוב, ואספנית מגזינים מושבעת.   

עובדת על פתיחת בלוג ושואפת לחלוק עם העולם את אהבתה לאופנה ואמנות, בתקווה לעורר השראה באחרים ולקבל השראה בעצמה.