שבוע האופנה תל אביב: 5 הרגעים הגדולים

הויכוח על בגד ים צהוב אחד, רקמות משובחות, תמיכה בקהילת הלהט״ב, מופע מחול אופנתי, תלמידים שמתעלים על מוריהם ודוגמנית אחת שעושה את ההבדל: שירי ויצנר עם חמישה רגעים גדולים של שבוע האופנה תל אביב

(בתמונה למעלה: מתייצבים לצד קהילת הלהט״ב בתצוגת תלמידי בית הספר לאופנה ׳שנקר׳. צילום: אבי ולדמן)


פעמיים נטע. נועה בני, נטע בריזילי ונטע אלחמיסטר בתצוגה של ׳בננהוט׳ בשבוע האופנה תל אביב (צילום: אבי ולדמן)

פעמיים נטע. נועה בני, נטע בריזילי ונטע אלחמיסטר בתצוגה של ׳בננהוט׳ בשבוע האופנה תל אביב (צילום: אבי ולדמן)

 נטע הגדולה ונטע הקטנה: נטע ברזילי בבגד ים של בננהוט

לא עברה שעה מאז הגיחה נטע ברזילי בבגד ים צהוב אל המסלול של מותג בגדי הים בננהוט והרשת געשה עם תגובות במגוון מידות גדול הרבה יותר מהקיים בחנויות. האם יש להריע לנטע על התעוזה, הביטחון העצמי והמודל שהיא משמשת לנשים ונערות, או להזדעק אל מול ״הניצול הציני״ שעשה מותג בגדי ים מינימליסטים הנתפרים בשגרה למידותיהן של נטע אלחמיסטר וחברותיה? כך או כך, זה בדיוק מה שעושה את הרגע הזה לרגע הגדול של השבוע. לערב אחד מדינה שלמה דיברה על דימוי גוף, על מצוקת מידות גדולות בשוק האופנה הישראלי ועל מותג בגדי ים אחד - המשימה של צמד הנטעיות הושלמה בהצלחה.

כשתצוגה פוגשת פרזנטציה פוגשת מופע מחול. שחר אבנט, שבוע האופנה תל אביב (צילומים: שירי ויצנר)

כשתצוגה פוגשת פרזנטציה פוגשת מופע מחול. שחר אבנט, שבוע האופנה תל אביב (צילומים: שירי ויצנר)

 הצגת צהריים: המופע של שחר אבנט

על אף שעת הצהריים המנומנמת, התצוגה של שחר אבנט היתה מלאה כמעט עד אפס מקום. ככה זה כשאת מלבישה את ביונסה עוד לפני שחלפו שנתיים מסיום לימודי עיצוב האופנה בשנקר. שמלות הטול התיאטרליות, כמו זו שלבשה המלכה בי, הפכו לכרטיס הביקור של המעצבת הצעירה והתצוגה הראשונה שלה כמעצבת עצמאית היתה בדיוק כמו השמלות שלה: הצגה. אבנט החליטה לשבור כמה מוסכמות של תצוגות אופנה קלאסיות ובחרה להעלות למסלול מופע מחול במקום מצעד דוגמניות, להשאיר את כל הדגמים על הבמה במהלך התצוגה כנהוג דווקא בפרזנטציות ולצפות בעצמה בתצוגה עם חבריה ומשפחתה מהשורה הראשונה. בעוד מרבית הקולקציה נראית כהמשך ישיר וממוחזר של מעשה ידיה בשנתיים האחרונות, שחר אבנט הוכיחה כי בכל הנוגע לחווית מותג, היא לגמרי פאשן פורוורד.

שורשי ועדכני. משכית, שבוע האופנה תל אביב (צילומים: אבי ולדמן)

שורשי ועדכני. משכית, שבוע האופנה תל אביב (צילומים: אבי ולדמן)

 כאן זה לא אירופה, פה זה ישראל: החוויה השורשית של משכית

זמרים על המסלול, ״השראות״ בינלאומיות, ילדים וגימיקים? הצחקתם את שרון טל, מעצבת בית האופנה משכית. אחרי יומיים שלמים של תצוגות, חלקן מרהיבות וחלקן מאכזבות, לא יכלנו שלא להרגיש שחסר לנו משהו אחד קטן בשבוע האופנה של תל אביב: לוקאליות. ואז הגיעה התצוגה של משכית. מאז שהקימה לתחייה את בית האופנה של רות דיין, טל עוסקת בפירוק והרכבה של האתוס הישראלי-מדברי והשנה היא מתקדמת מטרילוגיית המדבר והדרדר להשראה החדשה – ציפור הדוכיפת. הגזרות, האריגים ובעיקר עבודות הריקמה והציור הקפדניות הצליחו להציל את הרושם המרושל והתפור בחופזה שהשאירו חלק מהמציגים לפניה וסוף סוף זכינו להתרגש באמת עם קולקציה נונשלנטית ישראלית, שורשית ועדכנית.

מסע בזמן ובצבע. תלמידי בית הספר לאופנה שנקר (צילום: אבי ולדמן)

מסע בזמן ובצבע. תלמידי בית הספר לאופנה שנקר (צילום: אבי ולדמן)

חדי קרן וקשתות: התצוגה של תלמידי בית הספר לאופנה שנקר

התצוגה של תלמידי ״שנקר״ מספקת בכל שנה רגע גדול של אופנה ותרבות מעצם היותה הצצה לעתיד של האופנה הישראלית. השנה, התצוגה חולקה לשני חלקים וכל אחד מהם סיפק את הסחורה בדרך אחרת. החלק הראשון, בו הוצגו עשרות דגמים משוחזרים בשלל צבעי הקשת שנוצרו בפרויקט בגדים תקופתיים של סטודנטים בשנה ב', הפגין בצורה חד משמעית ועוצרת נשימה את היכולות הטכניות והסטנדרט הבלתי מתפשר של תלמידיו ומוריו. מהמחוכים והקרינולינות ועד התחרות והכפתורים, המופע של התלמידים הצדיק את דירוג בית הספר במקום ה-6 בעולם (על פי הדירוג היוקרתי של אתר Business of Fashion) וסיפק לנו שיעור מרהיב וצבעוני בהיסטוריה של האופנה.

בחלק השני של התצוגה בחרו בבית הספר להציג את עבודות התלמידים בקורסים שונים, אך הוא דווקא סיפק כמה רגעים קטנים-גדולים תרבותיים חשובים. הדוגמנים המקצועיים הוחלפו בנציגי קהילת הלהט״ב, שידעו להחזיק היטב גם את העיצובים, וגם לשאת בגאווה את המשימה: הדרישה הבלתי מתפשרת לשוויון זכויות, כולל נשיקה לסבית לוהטת ופינאלה מרגש של משפחה חד-מינית.

מתייצבים לצד קהילת הלהט״ב. בית הספר לאופנה שנקר (צילום: אבי ולדמן)

מתייצבים לצד קהילת הלהט״ב. בית הספר לאופנה שנקר (צילום: אבי ולדמן)

קרן אור: ריי שגב, הפלוס של הפלאס  

דוגמניות מידות גדולות, או בשמן הסקסי ׳פלאס סייז׳, כיכבו גם השנה בשבוע האופנה בין אם בתצוגות של מעצבים שאימצו את עולם הפלאס-סייז כמו רתמה ודרור קונטננטו ובין אם בתצוגות של מותגים שבסך הכל מנסים להשתלב בשיח הפוליטקלי קורקט הנוכחי. לא תמיד זה נראה כמו שזה היה צריך להיות ולעיתים אפשר היה לזוז באי נוחות למראה דגמים מאולצים שניכר כי חסרה מאחוריהם הבנה אמתית של צרכיהן של נשים במידות גדולות. כמה נפלא שיש את ריי שגב המצליחה עם עומס הכריזמה, הגיזרה והיופי שלה להרים לכל דגם, טוב יותר או פחות, וגורמת לכל אישה בכל מידה לרצות ללבוש עכשיו את מה שיש עליה.

ריי שגב בתצוגת האופנה של retmema, שבוע האופנה תל אביב (צילום: אבי ולדמן)

ריי שגב בתצוגת האופנה של retmema, שבוע האופנה תל אביב (צילום: אבי ולדמן)

 

שירי ויצנר, 38, נשואה ואמא לשני בנים ובת, סטייליסטית אישית. 

אחרי עשר שנים בתחום הפרסום והשיווק, ובזכות שתי חופשות לידה, ההתכחשות לאהבה האמיתית של שירי הסתיימה, והיא פנתה ללימודי סטיילינג בשנקר, פתחה עסק, וכיום עובדת כסטייליסטית אישית, מנחת חוגים וסדנאות וכתבת אופנה. וכך היא מגדירה את מה שהיא עושה: "אני בעצם לא עובדת, כי מי שעושה את מה שהוא אוהב, לא עובד יום אחד בחייו, נכון?"

בלוג פייסבוק / אינסטגרם