המותג שנוחת ברשת FACTORY54 גרם לנו לפרץ של נוסטלגיה אופנתית

המותג שנוחת ברשת FACTORY54 גרם לנו לפרץ של נוסטלגיה אופנתית

כיצד הפך בית האופנה המשפחתי למותג המוביל שאנחנו מכירים היום, איך נולדה האות F ההפוכה, הסלב שגילח את הלוגו על ראשו, הקולקציה האחרונה של לאגרפלד, והתיק שכיכב בסדרה ״סקס והעיר הגדולה״ והפך לקאלט. כל מה שצריך לדעת על בית האופנה FENDI שנוחת בימים אלו ברשת FACTORY54

תמונות: יח״צ FACTORY54


שרבוט על נייר

בית האופנה FENDI האיטלקי הוקם בשנת 1925 על ידי בני הזוג אדוארדו ואדל פנדי החל את דרכו כאטלייה משפחתי צנוע, והתמחה במלאכה מוקפדת ומעודנת, בשילוב ייצור של פריטי עור איכותיים ברמת גימור גבוהה. המעצב הראשון שלקח את בית האופנה לקראת המותג שהוא היום, הוא ״הקיסר״, מעצב העל קרל לגרפלד ז״ל, שהוביל את המותג החל משנת 65׳. מאז, פנה המותג היוקרתי לכיוון קליל, כיפי, חצוף ויצירתי. לגרפלד הוא זה שיצר את הלוגו בעל ה- F הכפולה שהפך לסימן היכר, בשרבוט על נייר תוך שלוש שניות בלבד.

fendi factory 54

FENDI מאניה

בהנהגתו של גאון האופנה לגרפלד, הפך FENDI לבית אופנה עוצמתי שנלבש על ידי אייקוני סטייל כמו קים קרדשיאן וקניה ווסט, ג'ניפר לופז, ג'יג'י ובלה חדיד ועוד. המותג הפך את החדשנות לערך מוביל ודומיננטי. בשנת 2007 הציג המותג בניצוחו של לגרפלד תצוגה גרנדיוזית וחסרת תקדים בחומה הסינית בבייג'ין. המותג בלט מאוד במגמת הלוגומניה ששלטה בשנות ה-80 וה-90. ה F ההפוכה התנוססה על פריטי לבוש ועיטרה גם אביזרים כמו תיקים ונעליים. הלוגו הפך לחלק מהתרבות הפופולרית דרך סדרות טלוויזיה מצליחות כמו "סקס והעיר הגדולה". גם לתעשיית המוזיקה ובייחוד לסצנת ההיפ הופ יש חיבה מיוחדת ללוגו של פנדי. הראפר קניה ווסט כזכור שימש כפרסומת מהלכת כשגילח את לוגו פנדי על ראשו בשנת 2006 בזמן שהשתתף במסיבה של המותג בטוקיו. פנדי מוזכר בשירים רבים, ביניהם הלהיט של Black Eyed Peas משנת 2005My Humps. בית האופנה מצליח לשלב את מראה הסטריט וטרנד ה- all over logo , הדפס המונוגרמה, לצד פריטים קלאסיים ועל זמניים. לפני כשנתיים הציג בית האופנה מהלך פורץ דרך כששיתף פעולה עם המותג FILA ושילב לראשונה אופנת יוקרה עם פריטים במראה ספורטיבי.

fendi+factory+54

הקולקציה האחרונה של הקיסר

הקולקציה החדשה, שמושקת כעת בפקטורי 54, היא למעשה הקולקציה האחרונה שעיצב קרל לגרפלד לפני מותו בפברואר האחרון. סילביה ונטוריני פנדי, נכדתו של המייסד, המעצבת הראשית ומובילת החברה כיום, מספרת כי לגרפלד פיקח מקרוב על כל דגם בקולקציה, שמבטא את חתימתו ואת ה DNA שהטמיע במותג. הקו העיצובי של לגרפלד, שניהל את האטלייה במשך שנים רבות, מדגיש בין היתר את הצווארונים הקשיחים והגבוהים שהוא עצמו לבש, ואת הקווים והחיתוכים הגיאומטריים שחזרו מדי עונה. הקולקציה הנוכחית כוללת משחקי שכבות ושקיפויות. לוגו ה- F הכפול שלגרפלד המציא הוצג בגרסה מחודשת על לוחית נחושת בכתב ידו וכרקמה על בדים שקופים הנצמדים לגוף. לגרפלד יצר בתחכום רב אפקטים של טון-על-טון עם הדפסים המאזכרים יצירות אמנות בסגנון ארט דקו משנות ה-40. הקולקציה עוצבה כולה בהשראת דגמי מפתח פרי יצירתו של לגרפלד, שעוצבו לאורך תקופתו כמנהל האמנותי של המותג.

fendi+factory+54

״זה לא באג, זה באגט״

המכורות שבינינו בוודאי זוכרות כיצד בעונה השלישית של הסדרה האייקונית ״סקס והעיר הגדולה״, תיק הבאגט הסגול של קארי ברדשואו נגנב ממנה בעצב רב, מה שהפך אותו מיד לאקססורי-חובה. התיק נוצר בשנת 1997 על ידי סילביה פנדי ונטוריני, עם אבזם F ייחודי כפול, ומאז נמכרו ממנו למעלה ממיליון יחידות. בקולקציה שמוצגת כעת ברשת פקטורי 54 תמצאו מראה מחויט לצד פריטי קז'ואל תואמים, ביניהם קו הספורט שכולל מכנסי טייץ, טופים, ונעלי סניקרס. בקטגוריית האקססוריז מככב את ״תיק הבאגט״ הנחשב ל״איט-באג״ הראשון בשנות ה- 2000, ״תיק הפיקאבו״ היוקרתי והנחשק המיוצר בהזמנה אישית ובמהדורות מוגבלות, תיקי באקט ממותגים בלוגו המותג, ותיקי עור בשילוב סווייד.

טווח מחירים:

ביגוד: 1,750-8,990 ₪

נעליים: 3,100-7,390 ₪

אביזרים: 1,190-8,850 ₪

להשיג בחנויות פקטורי 54 בקניון רמת אביב ובחנות האונליין factory54.co.il

FENDI לרשת FACTORY54 תיק 10,990₪

FENDI לרשת FACTORY54 תיק 10,990₪

הגר טהר לב, 41, בעלת והעורכת הראשית של מגזין it.

שנים ניהלה הגר בלוג אופנה עצמאי וכתבה במגזינים השונים. התשוקה לאופנה, והחיפוש אחר פלטפורמה שתדבר לאוהבי אופנה כמוה, הביא אותה להקים את מגזין it.

הגר באינסטגרם: hagar_ta@