Faces of Beauty

בעולם הנשלט על ידי רשתות חברתיות, כבר לא מספיק להיות כוכבת הוליוודית יפהפיה. חברות הקוסמטיקה הגדולות בעולם מעדיפות לגייס כוכבות רשת כפרזנטוריות של המותגים, בחיפוש אחר מגע ישיר ובלתי אמצעי עם מיליוני העוקבות האדוקות. מקנדל ג׳נר לאסתי לאודר ועד אשלי וקסמן בקשי ללאוקסיטן, סתיו ברגר עם התופעה החדשה בעולם הקוסמטיקה

(בתמונה למעלה: קנדל ג׳נר לאסתי לאודר, צילום: יח״צ)


עולם הביוטי חווה לא מעט שינויים מעניינים בכל הנוגע לפנים המייצגות את מוצרי הטיפוח והאיפור הנחשקים, בין אם בשלטי חוצות, פרסומות או מגזינים. בשנות ה-80׳ היה זה תור הזהב של הסופרמודלס עד שהודחו כמעט לחלוטין על ידי הטאלנטים והשחקניות של שנות ה-2000. נטלי פורטמן או ג'ניפר לורנס לדיור, קירה נייטלי וניקול קידמן לשאנל וקייטי פרי לחברת האיפור קאברגירל הגדירו טרנד של שחקניות וזמרות מובילות אשר הופכות למזוהות עם המותג. המהלכים השיווקיים האלו לוו לרוב בסרטוני פרסומת תיאטרליים במיוחד כמצופה מדיוות.

 ״הילדה הכי יפה בעולם״. תילן בלונדו ללוריאל פריז (צילום: יח״צ)

״הילדה הכי יפה בעולם״. תילן בלונדו ללוריאל פריז (צילום: יח״צ)

Instagram World

לאחרונה ניתן לראות שינוי נוסף בבחירת מובילות דעה בעולם הביוטי, כמו נערות אינסטגרם או ביוטריות מובילות, הפוסח על דוגמניות מקצועיות או סלבריטאיות מעולם הבידור. המעבר בעיקרו הוא לטובת נשים המזוהות עם ערכי המותג המצעירות או מנגישות אותו לקהל רחב יותר. בעולם הנשלט על ידי רשתות חברתיות, הריחוק של דוגמניות ושחקניות, גם המובילות ביותר, הופכת אותן לפחות רלוונטיות מנשים ׳רגילות׳, המשדרות לצרכניות מסר לפיו אם פרסונה ממוצעת לכאורה מסוגלת להופיע על שלט חוצות – אולי גם בך מסתתר אבק כוכבים?

 מביאה איתה נדוניה של 5 מיליון עוקבים. שרה סאמפיו ל-Morrocanoil (צילום: נורמן ג׳ן רוי)

מביאה איתה נדוניה של 5 מיליון עוקבים. שרה סאמפיו ל-Morrocanoil (צילום: נורמן ג׳ן רוי)

Follow for Follow

אחת הציפיות החדשות של מותגים מהפרנזטוריות החדשות, לצד ערכים שיווקיים משותפים, היא בעלות על חשבונות פופולריים ברשתות חברתיות, אשר יספקו למותג נגישות בלתי אמצעית לצרכניות פוטנציאליות. כך למשל,חברת טיפוח השיער הבינלאומית-ישראלית Moroccanoil החתימה לאחרונה את דוגמנית העל הפורטוגזית שרה סאמפיו כשגרירת היופי החדשה של המותג לא רק בזכות העובדה שהיא מביאה עמה יופי, סטייל וביטחון – אלא גם קהל של מעל חמישה מיליון עוקבים באינסטגרם.

חברת הטיפוח מפרובנס לאוקסיטן בחרה את אשלי וקסמן בקשי, הביוטרית הישראלית שצמחה לכוכבות מתוך עולם הרשתות החברתיות, כיוון שהיא מייצגת בעיני קברניטי המותג אותנטיות, אמינות וחדשנות ומביאה עימה ניחוח בינלאומי וקהל עוקבים עצום ונאמן במיוחד.

 מייצגת אותנטיות ובינלאומיות. אשלי וקסמן בקשי ללאוקסיטן (צילום: יח״צ)

מייצגת אותנטיות ובינלאומיות. אשלי וקסמן בקשי ללאוקסיטן (צילום: יח״צ)

Cinderella Stories

בתוך כך, גם חברות שעדיין בוחרות בדוגמניות מקצועיות שישמשו כפנים של המותג מקפידות לבחור כאלו עם סיפור רקע מעניין, כמו למשל סופי מצ'טנר הענוגה אשר מכונה ה׳סינדרלה הישראלית׳, לאחר שכיכבה בארבע תצוגות של בית האופנה דיור, וכבשה את תצוגת הקוטור של שאנל ופנדי וכעת גוייסה לשמש הפנים של קו הבישום החדש של ללין. תילן בלונדו, שהתפרסמה בזמנו בתור "הילדה הכי יפה בעולם" וכיכבה על שערי המגזין ווג כבר בגיל 10, מככבת כעת בתור שגרירת המותג לוריאל פריז ומדגימה מראות איפור מכשפים בחסותם בפסטיבלים ברחבי העולם.

 סינדרלה ענוגה, סופי מצ׳טנר בקמפיין ללין (צילום: אוהד רומנו)

סינדרלה ענוגה, סופי מצ׳טנר בקמפיין ללין (צילום: אוהד רומנו)

In your Face

המותג היוקרתי איב סאן לורן בחר דווקא בדוגמנית בעלת גישה חצופה ואנטי ממסדית כמו קארה דלווין על מנת להצעיר את המותג ולהכניס לו אופי, רוח שטות, רוקנ׳רול וקריצה, וכך עשו גם באסתי לאודר כשמיהרו להחתים ראשונים את הלוהטת מבין בנות קרדשיאן – קנדל ג'נר הצעירונת, במהלך שהפתיע את חובבי המותג היוקרתי והוותיק ואף הרים גבה מאופרת או שתיים.

 חצופה ואנטי ממסדית. קארה דלווין ל-YSL (צילום: יח״צ חו״ל)

חצופה ואנטי ממסדית. קארה דלווין ל-YSL (צילום: יח״צ חו״ל)

מעניין לדעת לאן יוביל התהליך, אשר מגיע במקביל לטרנד ה"נו פילטר" והתנגדות לריטושים, תנועת ה׳בודי פוזיטיב׳ וההתנגדות לדיכוי של נשים על ידי הצגת מודלים בלתי אפשריים ליופי. האם השלב הבא הוא פרזנטוריות "אנושיות" אף יותר שייצגו מותגים יוקרתיים למרות ואולי אף בזכות עודף משקל, שיער גוף או עור פנים פגום? אפשר רק לקוות ולחכות.

SHOP THE STORY

סתיו ברגר, בת 32, כותבת מזה שנתיים את הבלוג cats and sparkles - בלוג איפור וטיפוח. אמא לפעוט נמרץ ולחתולה מתנשאת, פסיכולוגית בהתמחות, חובבת צילום, רשתות חברתיות ואוכל צמחוני משובח.

פייסבוק / אינסטגרם