CPHFW: מה הפך את שבוע האופנה קופנהאגן לדבר הכי חם ברשת

CPHFW: מה הפך את שבוע האופנה קופנהאגן לדבר הכי חם ברשת

סצנת עיצוב טרנדית, פאשניסטות מובילות, לוקיישנים חלומיים. שבוע האופנה של קופנהגן צמח בשנים האחרונות להיות אחד המדוברים בתחום. מה הופך את CPHFW לדבר הכי חם ברשת?

אחרי שכבשו את עולם עיצוב הבית, הסקנדינבים כובשים את היעד הבא, עולם האופנה. בשנים האחרונות הפכה סקנדינביה הקרה וקופנהאגן בירת דנמרק בפרט לבית לסצינת אופנה שהולכת וצומחת. היא מקום מושלם ליוצרים, נטול סכסוכים ובעיות פוליטיות או בטחוניות, בעלת אג׳נדה ירוקה ומוערכת, ולעומת האחיות הגדולות פריז או ניו יורק, היא נהנית משקט תעשייתי מוחלט שמתועל כל כולו ליצירה חופשית.


החממה

קופנהגן היא עיר אירופאית קלאסית, בעלת רמת איכות חיים בין הגבוהות בעולם, עשירה בארכיטקטורה אורבאנית, מים ושטחים פתוחים ירוקים, ותרבות. אומנות העיצוב היא חלק מן התרבות הדנית, כאן, כל משרד או דירה בהם תבקרו ייראו כמו מינימום חלל קטן ומעוצב באיקאה. בהתאם, קופנהגן הפכה בעשור האחרון לחממה למעצבי אופנה סקנדינביים, היא מציעה מגוון מסלולים ובתי ספר ללימוד אופנה, ולעיצוב אופנה. היא עיר ירוקה, המקדמת קיימות בכל התחומים, מארחת כבר שנים פורומים, ופותחת תערוכות אופנה למבקרים מכל העולם, והכי חשוב, נותנת במה למעצבים צעירים, ליצור, להציג ולפרוח במסגרת אותה ״חממה״. הבירה הדנית חיה סטייל ואופנה, לא רק ביום אחד או באירוע ספציפי, היא מבינה ונושמת סטייל כל השנה, כאן זה הדבר האמתי. לאורך שנים הפכה העיר למותג המזוהה עם עיצוב גבוה, סטייל ואופנה, והיא קוצרת את פירות ההשקעה. שבוע האופנה שלה פותח את רצף שבועות האופנה בבירות הגדולות: מילאנו, ניו יורק ופריז, ומושך אליו את מיטב הידועניות ואנשי המפתח, וכן את מיטב גופי התקשורת המסקרים בפרגון ובהרחבה ELLE, Refinery29, Glamour, Marie Clair, ו VOGUE, מגזין הלייפסטייל הדיגיטלי המוביל who what wear, ו Wmag ועוד.

מה לובשות Scandi girls ?

החלק אולי הכי חשוב ומזוהה עם שבוע האופנה של קופנהגן הוא שיתוף הפעולה עם משפיעניות הרשת המוכרות והמפורסמות, תפגשו כאן את ג׳נקה פוליאני, את מריה ברנרד, את אריקה בולדרין, ורוניקה היילברונר, לינדה טול, את הצמד ג׳נט מדסן ותורה ולדמרס, ועוד ועוד שמות. הפאשניסטות המקומיות נקראות Scandi girls, הן מצויידות במיטב המותגים, הפריטים הנכונים, וים של סטייל לא מתאמץ, הרבה שילובים של סניקרס עם שמלות כותנה נצפו ברחובות ומגזין ווג כבר כינה את הלוק ״המדים הרשמיים של שבוע האופנה קופנהגן״. הפאשניסטות מקדמות את האופנה המקומית, הן מכירות את כל צלמי אופנת הרחוב, ומשתפות פעולה בצורה מושלמת. הרחוב הוא חלק בלתי נפרד משבוע האופנה של קופנהגן, התמונות משם מאוד מזוהות, זה הירוק והתעלות ברקע, והפאשניסטות שמגיעות לתצוגות רכובות על אופניים או קורקינט, וזו התאורה הסקנדינבית המושלמת, שהופכת כל תמונה לאייקונית.

האלטרנטיבה המושלמת

GANNI, Mykke Hofmann, Cecilie Bahnsen, את לא באמת פאשניסטה אם את לא מכירה את השמות. בין המותגים והמעצבים הצעירים שהציגו בשבוע האופנה הטרנדי, בלטו השלושה, אך לא רק, תצוגה נפלאה של בגדי Ready to wear, חיכתה למבקרים, היי-סטריט והבנה גבוהה במכירה וקידום ניכרים בקולקציות. הוויב המשוחרר ניכר גם בתצוגות, כשגשם פקד את התצוגה של GANNI שנערכה במעין מגרש ספורט, הוא פשוט השתלב באירוע, הדוגמניות צוידו בטבעיות במעילי גשם ופצחו בריקוד, לקול להקת רוק שליוותה את התצוגה. התצוגה הגותית-רומנטית על שלל שמלות התחרה של Cecilie Bahnsen צדה את עיני התקשורת וסוקרה רבות, עוד כיכבו Helmstedt הצבעוני על חווית הפירות והדפסי התותים האייקוניים, Brogger שהציג היי-סטריט שכלל את כל החומרים הנכונים, איכות מתוחכמת ופריטי אוברסייז מרהיבים, כך גם STAND STUDIO הנפלא, מותגים שהיו ״מתחת לרדאר״ וכעת זוכים להכרה. ההשקעה, העקביות, המעצבים והמציגים המוכשרים, והארגון המושקע, למעשה יצרו את האלטרנטיבה המושלמת לשבועות האופנה המוכרים, והפכו מועדון אקסקלוסיבי שכל איש אופנה ירצה להיות חלק ממנו. המותגים והמעצבים הסקנדינביים הם ״הנערים החדשים בשכונה״, שמעזים, ויוצרים, נטולי עכבות, והם בוודאי לא מפחדים מהמדיה החדשה.

למה לא אצלנו?

שבוע האופנה CPHFW מזכיר לנו שאופנה היא חלק מתרבות, ושללא קרקע פורייה, היא לא תתקיים, היא גם לא עומדת לבד בזכות עצמה, היא לא בועה, היא מנהלת קשר ומערכת יחסי גומלין עם מי שסביבה, היא לא רק לוקחת היא גם נותנת. קשה שלא לחשוב בהקשר הזה על שוק האופנה הישראלי, שיכול היה לייצר אלטרנטיבה גם הוא, ולהפוך למעין ״אי״ של אופנה טובה במזרח התיכון, הרי שיש לנו בתי ספר ומעצבים כה מוכשרים. אך לצערנו, בדיוק מהסיבות שבגינן קופנהגן מצליח, אצלנו זה לא. לצערנו, עולם האופנה הישראלי סגור, מסוגר, מבודד, ובהיעדר תמיכה מקיים קשרי גומלין מאוד מוגבלים עם הסביבה. ועם זאת, יש עוד תקווה ולא בושה ללמוד מאלו שעשו זאת. היעד קופנהאגן סומן, בתקווה לדווח משם בשנה הבאה.


הגר טהר לב, 40, בעלת והעורכת הראשית של מגזין it.

שנים ניהלה הגר בלוג אופנה עצמאי וכתבה במגזינים השונים. התשוקה לאופנה, והחיפוש אחר פלטפורמה שתדבר לאוהבי אופנה כמוה, הביא אותה להקים את מגזין it.

הגר באינסטגרם: hagar_ta@