NYFW: הרס השיק

כבר הרבה לפני שהחזרה לניינטיז היתה טרנד לוהט, בית האופנה זאדיג אנד וולטר חגג את תרבות הנונשלנט, הגראנג׳ והרוקנ׳רול. בשבוע שעבר, במסגרת שבוע האופנה של ניו-יורק, בית האופנה מרענן את הקו העקבי ומחדש עם שיתוף פעולה מפתיע. שירי ויצנר עם כל הפרטים מהמסלול בניו יורק

 

כתבה: שירי ויצנר, ניו-יורק

צילומים: זאדיג אנד וולטר


עדכני ולא מתאמץ. זאדיג אנד וולטר, סתיו-חורף 2019, שבוע האופנה של ניו יורק (צילום: יח״צ)

עדכני ולא מתאמץ. זאדיג אנד וולטר, סתיו-חורף 2019, שבוע האופנה של ניו יורק (צילום: יח״צ)

במנהרת הזמן

המועדון The Tunnel (׳המנהרה׳) הניו-יורקי היה מועדון לילה אייקוני בשנות התשעים, מקום עליה לרגל בו נפגשו בליינים וידוענים, שם נהנו מרחבת ריקודים אינסופית, עיצוב אקלקטי ושירותי יוניסקס. במילים אחרות, המקום המושלם עבור קולקציית סתיו חורף 2019 של זאדיג אנד וולטייר. החזרה לשנות ה-90 היא אולי הטרנד החם ביותר של ימינו, אך במקרה של וולטר, אקלקטיות וגראנג׳ הם חלק מהמטען הגנטי של בית האופנה הצרפתי-הכי-ניו-יורקי שיש.

זאדיג אנד וולטר, סתיו-חורף 2019, שבוע האופנה של ניו יורק

זאדיג אנד וולטר, סתיו-חורף 2019, שבוע האופנה של ניו יורק

 

הרוס בשיק 

המונח בו בחרו לתאר את קולקציית סתיו חורף 2019 של בית האופנה זאדיג אנד וולטר הוא ״הרוס בשיק״, אך למעשה זהו תיאור מוצלח לרוח הכללית של המותג, המציג דרך קבע אופנת רחוב גבוהה, מחויטת ומתוחכמת אך גם בלתי מתאמצת ולעיתים אף מרושלת. החורף של וולטר שואב השראה משני מקורות עיקריים. האחד, הוא תרבות הגראנג׳ הניינטיזית. כאמור אין מדובר כאן בקפיצה על עגלת הטרנד הרותח של ימינו, אלא השראה מתמשכת ועקבית של בית האופנה. השני, המראה הקולי של דוגמנית מחוץ לשעות העבודה, כזו המניחה על עצמה פריטים מעולמות שונים היוצרים יחד מראה אישי וייחודי.

אחד המראות המוצלחים ביצירת חיבור העולמות היה זה של שמלת פאייטים בהירה פתוחת גב שהוצגה בשילוב מוקצן עם מגפונים צבאיים, גרביים וכובע גרב והצליחה לגרוף קריאות ״וואו״ מהאורחים. עוד כיכבו פריטי ג׳ינס וחליפות מחוייטות ושיקיות, ומשחקים מעניינים בין המגדרים כמו סוודרים נשיים לגברים ועניבות פרפר לנשים. בין המראות והפריטים החדשים ניתן לראות גם אבולוציה של פריטי מפתח של הבית כמו מעיל הפרווה הסינתטי  ומגפוני ׳קארה׳, הנועדת לבסס את מעמדם האייקוני מצד אחד ולשמור על עדכניות וטרנדיות מצד שני.

זאדיג אנד וולטר, סתיו-חורף 2019, שבוע האופנה של ניו יורק

זאדיג אנד וולטר, סתיו-חורף 2019, שבוע האופנה של ניו יורק

זאדיג אנד וולטר, סתיו-חורף 2019, שבוע האופנה של ניו יורק

זאדיג אנד וולטר, סתיו-חורף 2019, שבוע האופנה של ניו יורק

 

לוגומניה נונשלנטית

כחלק מהקולקציה הוצגה קבוצת פריטים בשיתוף פעולה מעניין עם ליגת הכדורסל האמריקאית ה-NBA התואם את ערכי המותג והחזון של ססיליה בונסטרום, המנהלת הקריאטיבית של הבית: ״אישה עובדת, ספורטיבית ואקטיבית״. על פניו, שיתוף פעולה שעשוי להיות מסוכן עבור בית אופנה יוקרתי אבל בונסטרום הצליחה היטב להתרחק ממראה המרצ׳נדייזינג המובן מאליו ויצרה קבוצת פריטי אופנת פנאי ספורטיבית שחוגגת בנונשלנטיות את טרנד הלוגומניה הרותח ואת האייקונים הגדולים של הכדורסל משנות ה-90 ועד היום. סוודר ברקמת לוגו השיקגו בולס, פוטר המעוטר באותו הלוגו עשוי פאייטים וגליטרים וז׳קט מכללה עמוס לוגואים של קבוצות ענק הצליחו לייצר על המסלול חווית ׳מחוץ-למגרש׳ נוסטלגית אך טרנדית.

זאדיג אנד וולטר, ה׳ באייר 48, תל אביב ובחנות אונליין

זאדיג אנד וולטר, סתיו-חורף 2019, שבוע האופנה של ניו יורק

זאדיג אנד וולטר, סתיו-חורף 2019, שבוע האופנה של ניו יורק

שירי ויצנר, 38, נשואה ואמא לשני בנים ובת, סטייליסטית אישית. 

אחרי עשר שנים בתחום הפרסום והשיווק, ובזכות שתי חופשות לידה, ההתכחשות לאהבה האמיתית של שירי הסתיימה, והיא פנתה ללימודי סטיילינג בשנקר, פתחה עסק, וכיום עובדת כסטייליסטית אישית, מנחת חוגים וסדנאות וכתבת אופנה. וכך היא מגדירה את מה שהיא עושה: "אני בעצם לא עובדת, כי מי שעושה את מה שהוא אוהב, לא עובד יום אחד בחייו, נכון?"

בלוג פייסבוק / אינסטגרם